bazarnews

کد خبر: ۴۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهرداری ها و سازمان های وابسته اجازه دادند تا ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کنند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۹ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی اصلاحات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح بند الحاقی ۲ تبصره ۴ ماده واحده این لایحه با ۱۸۱ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ۲ اصلاح شده تبصره ۴ لایحه مذکور؛ به دولت اجازه داده می شود مبلغ ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون یورو از منابع ورودی سال ۱۳۹۸ صندوق توسعه ملی را به صورت تسهیلات ارزی با تخصیص دولت به شرح جدول شماره یک این تبصره برداشت کند موارد مذکور را به مصرف رساند.

۱- طرح آبیاری و تحت فشار و نوین تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو

۲- آبخیزداری و آبخوان داری تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو

۳- مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و تاثیرات آن بر شبکه های برق تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو

۴- تقویت بنیه دفاعی در اجرای ماده ۱۰۶ قانون برنامه ششم توسعه تا سقف ۱.۵ میلیارد یورو

۵- تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا سقف ۴۰ میلیون یورو

۶- طرح های نوآورانه جهاد دانشگاهی تا سقف ۱۵ میلیون یورو

۷- طرح های نوآورانه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تا سقف ۷۰ میلیون یورو

۸- سازمان صداوسیما در اجرای ماده ۹۳ قانون ششم توسعه، کمی و کیفی برنامه های تولیدی ، پویانمایی، مستند، فیلم و سریال تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو

۹- طرح های آبرسانی روستایی و توسعه شبکه های آن تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو

۱۰- پایداری و ارتقای کیفی آب شرب شهرهای پرتنش تا سقف ۵۰ میلیون یورو

همچنین نمایندگان در ادامه با اصلاح بند (د) تبصره ۵ ماده واحده این لایحه با ۱۹۱ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند (د) اصلاح شده تبصره ۵ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور؛ شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها با تأیید وزارت کشور تا سقف هشتاد هزار میلیارد (۸۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند. حداقل شصت‌‌درصد‌(۶۰%) از سقف اوراق موضوع این بند به طرحهای قطار شهری و حمل و نقل شهری و بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت احمدبن موسی(ع) اختصاص می‌یابد. تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرحهای قطار شهری و حمل و نقل شهری و بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون حرم های مطهر به نسبت پنجاه‌‌درصد‌(۵۰%) دولت و پنجاه‌‌درصد‌(۵۰%) شهرداری‌ها است و تضمین پنجاه‌‌درصد‌(۵۰%) سهم دولت برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور می‌باشد.

اوراق فروش‌نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به طلبکاران آن طرح می‌باشد.

همچنین نمایندگان در ادامه با اصلاح بند (و) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه با ۱۸۶ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند (و) اصلاح شده تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور؛ سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند مالیات بر ارزش افزوده گروههایی از مؤدیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را با اعمال ضریب کاهشی ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین کند. مقررات این بند درخصوص دوره‌هایی که مالیات آنها قطعی نشده است، جاری خواهد بود. ضریب ارزش افزوده هر فعالیت با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) و تصویب هیات وزیران با رعایت قانون می‌رسد.

خانه ملت/

برچسب ها: اوراق ، شهرداری ، انتشار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: