bazarnews

کد خبر: ۵۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
به وزیر صمت وقت آقای شریعتمداری نامه نوشتم که شنیده ام آقای سیف میخواهد طلا پیش فروش بکند اجازه ندهید این کار خیانت به کشور است.
گروه بورس، بانک و بیمه بازار نیوز: محمدرضا نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای تصویری با برنامه بگما در رابطه با تصمیم دولت درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت:

اول امسال دولت ترسید که آمریکا می‌خواهد تحریم بکند و ارز گران می‌شود، آمد تصمیمی گرفت و همان تصمیم باعث مشکلات ارزی شد.

ارز گران شد دولت بجای اینکه کار پخته‌ای انجام بدهد و با صدنفر مشورت کند که در این شرایط من راجع به ارز چه تصمیم بگیرم در ۲۲ فروردین تصمیمی گرفت که همه چیز را بهم ریخت، من این را هم کتبی خدمت آقای رئیس جمهور نوشته ام، هم حضوری گفته ام، این تصمیم معلوم بود شکست می خورد، بنده به وزیر صمت وقت آقای شریعتمداری نامه نوشتم که شنیدم آقای سیف میخواهد طلا پیش فروش بکند اجازه ندهید این کار خیانت به کشور است، آب باریکه نقدینگی را که می تواند در سالی که رهبری گفته اند از کالای ایرانی حمایت کنید، صرف تولید و صنعت بشود، مردم طلا می خرند و انبار می‌کنند و کنز اتفاق می‌افتد کنز هم در قرآن حرام است. 
نتیجه این کار چه شد؟ سلطان طلا پیدا شد، طلا ارزان شد یا گران؟ رفتار انقلابی و غیر انقلابی و دولت فلان نداریم، مسائل اقتصادی دو دوتا چهارتا است، در شرایطی که احتمال می دهیم خطر هست نباید با تصمیم خودمان خطر را تشدید کنیم، ما در آن شرایط باید آرامش ایجاد می کردیم می‌گفتیم ترامپ بیخود می‌گوید و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، اما ۶ ماه قبل اینکه ترامپ تصمیمی بگیرد خودمان وارد عمل شدیم.
این کار اشتباهی بود و نه ۴۲۰۰ تومان ماند نه آن ارزی که گفته بودند غیر از این همه‌اش قاچاق است، حالا هم ارز نیمایی داریم، هم سنایی داریم.
مسائل اقتصادی مسائل بسیار پیچیده‌ای است و با دانش خودش باید رفتار کرد عجولانه تصمیم گرفتن سم است، این اتفاق به نفع مردم نمیشود و مستضعف گرفتار میشود، دولت باید تدبیر بیشتری انجام دهد، دولت یازدهم و دوازدهم دولت تدبیر و امید است ما از دولت که خودم هم جزئی از آن بودم انتظار تدبیر و مشورت بیشتر داریم.
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: