bazarnews

کد خبر: ۵۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
هشدار یو اس ای تودی؛
حقوق کارگران در آمریکا در سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با ۱.۶ درصد افزایش مواجه شده است. این در حالی است که متوسط دستمزد مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ آمریکایی رشدی ۱۳ درصدی را تجربه کرده است.

گروه بین الملل بازارنیوز: دفتر آمار کارگری آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته، آخرین گزارش خود را براساس دستمزد واقعی در ایالات متحده منتشر کرد و گزارش داد که میانگین درآمد ماهانه برای کارگران تولیدی در مقایسه با ماه قبل 0.2 درصد کاهش یافته و از 9.4 دلار به ازای هر ساعت به 9.38 دلار به ازای هر ساعت رسیده است. حقوق کارگران در سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با 1.6 درصد افزایش مواجه شده است. این در حالی است که متوسط دستمزد مدیران ارشد شرکت های بزرگ آمریکایی رشدی 13 درصدی را تجربه کرده است.

 روزنامه یو اس ای تودی هشدار داده که تفاوت چشمگیر در میزان رشد دستمزد مدیران ارشد و کارگران معمولی در اقتصاد آمریکا به بحث ها در مورد نابرابری درآمد در این کشور دامن می زند. البته این روزنامه برای محاسبه میزان درآمد مدیران ارشد آمریکایی تنها میزان حقوق آن ها را مورد توجه قرار نداده و از میزان رشد ارزش سهام این افراد را نیز در نظر گرفته است به خصوص که میزان فیش حقوقی برخی از مدیران ارشد مانند مارک زوکربرگ، موسس فیس بوک، تنها یک دلار است.
 
بحث ها در مورد افزایش نابرابری دستمزدها در اقتصاد آمریکا در شرایطی شدت گرفته که از یک سو برخی اقتصاددانان مانند جوزف استیگلیتز اعتقاد دارند که این نابرابری درآمدی ناعادلانه است و عواقب اجتماعی بسیاری دارد در حالیکه برخی دیگر از اقتصاددانان مانند گرگوری منکیو معتقدند که اگر ثروتمندان درآمد بسیاری دارند به خاطر توانایی های ویژه ای است که از آن برخوردارند و به همین دلیل نباید تلاش کرد تا با سیاست های مالیاتی از میزان نابرابری درآمد کاست.

با محاسبه ارزش دلار در 60 سال گذشته، به این نتیجه می رسیم که میزان دستمزد در آمریکا در بالاترین رقم خود قرار دارد. همانطور که در نمودار مشاهده می شود و با محاسبه ارزش دلار در شصت سال گذشته آمریکا، میزان حقوق دریافتی یک کارگر در مارس 2019 برابر 23.24 دلار به ازای هر ساعت است که از نظر ارزش با بیشترین میزان حقوق کارگر در تاریخ آمریکا که مربوط به فوریه 1973 است، برابری می کند.

 

دستمزد در امریکا در گذر زمان

برچسب ها: امریکا ، دستمزد ، ترامپ
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: