bazarnews

کد خبر: ۵۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
بسیاری از مردم متوجه نمی‌شوند که ژاپن بدهکارترین کشور جهان است و بدهی دولت به میزان ۲۳۸ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۲۰۱۷ است.

گروه بین الملل بازارنیوز: اکثر مردم ژاپن را به عنوان کشور بسیار توسعه یافته و مرفه در نظر می‌گیرند. با تولید ناخالص داخلی 39306 دلاری در سال ۲۰۱۸، اقتصاد آن یکی از پیشرفته‌ترین اقتصادهای جهان است که در آن به جای قدرت‌های جهانی مانند تویوتا، هوندا، سونی و نینتندو، فقط به نام چند نفر است. با این وجود، بسیاری از مردم متوجه نمی‌شوند که ژاپن نیز یکی از بدهکارترین کشورهای جهان است و بدهی دولت به میزان ۲۳۸ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۷ است.

به نقل از شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی، وزرات دارایی ژاپن اعلام کرد برای اولین بار در پایان سال ۲۰۱۸ بدهی دولت این کشور از مرز هزار و ۱۰۰ تریلیون ین (حدود ۱۰ تریلیون دلار) عبور کرد.این رقم حدود ۷۹ هزار دلار برای هر یک از شهروندان ژاپن است. این بدهی عظیم از اوراق قرضه دولتی می‌آید که برای پوشش هزینه‌های روز به افزایش بیمه‌های اجتماعی به دلیل سالخوردگی جمعیت کشور صادر شد. وام‌ها و اوراق بهادار کوتاه مدت نیز بخشی از این بدهی را تشکیل می‌دهند.قرار است در سال مالی ۲۰۱۹ که از ماه آوریل آغاز می‌شود اوراق قرضه دولتی بیشتری صادر شود.لایحه بودجه دولت خواهان حدود ۲۹۶ میلیارد دلار در اوراق قرضه دولتی شده است که هدفش پوشش کمبود درآمد است.

همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد که ژاپن به مراتب بیشتر از یونان، ایتالیا و پرتغال، نسبت به تولید ناخالص داخلی خود، بدهی دارد، که در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بدهی‌های عمومی آن به میزان بی سابقه‌ای افزایش یافته است.
 
توهمی درباره ژاپن در اذهان مردم+اینفوگرافیک
برچسب ها: ژاپن ، بدهی ، اقتصاد ، امریکا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: