bazarnews

کد خبر: ۵۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
در جلسه بررسی سیاست‌های ارزی دولت مطرح شد؛
صمصامی گفت :آنها که ارز صادراتی را در بازار آزاد می فروشند خیلی گردن کلفت هستند و روی رسانه‌ها کار می کنند. آنقدر در رسانه‌ها کار کردند که حتی رسانه‌های حزب الهی را هم ضد ارز 4200 تومانی کردند.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: نخستین جلسه از سلسله نشست‌های اقتصادی بازارنیوز با موضوع ارزیابی سیاست‌های ارزی دولت در سال ۹۷ با سخنرانی حسین صمصامی، سرپرست سابق وزارت اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در بازارنیوز برگزار شد.

صمصامی در بخشی از صحبتهای خود به انتقاد از جریانهای رسانه ای فعال در راستای حذف ارز 4200 تومانی پرداخت و گفت : بحث ارز 4200 تومانی بحثی است که مد شده و هر کسی می‌آید یکی زیر گوشش می‌زند، می‌گویند بدترین سیاست ارز 4200 تومانی است، اصلا می‌دانید مشکل این که رشد اقتصادی پارسال ما منفی 3.8 درصد شد چه بود؟ این ارز 4200 تومانی بوده، علت انفجار اخیر هم ارز 4200 تومانی بوده، الان روزنامه رسالت چیزی شبیه تیتر را می‌زند که ارز 4200 تومانی یک آفت برای اقتصاد ایران است و بودجه کشور را منهدم کرده، سوالی که مطرح می‌شود این است که شما می گویید نرخ، این نرخ چقدر است؟ مکانیزم تعیینش چیست؟

وی با اشاره به تخصیص 28 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی افزود : این ارز را چه کسی گرفته؟ با آن چه کردید؟ چه کالایی وارد کردید؟ شما 28 میلیارد دلار کالای اساسی وارد کنی، باید قیمت کالاهای اساسی مردم گران شود؟ رتبه اول واردات که بیش از 3 میلیارد است، ذرت دامی است. آن وقت قیمت مرغ این گونه شد؟ سایر موارد دیگر هم به همین ترتیب، دلار را توزیع کردی اما اثر نکرده.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با انتقاد از مخالفان سیاست ارز 4200 تومانی ، ادامه داد :  این سیاست که صادر کننده معلوم نیست بر چه مبنایی ارز را با قیمت بازار آزاد بفروشد یا ارز را اصلا در بازار نفروشد و هر کاری دوست دارد بکند، هیچ کس دادش در نمی آید، اما اگر یکی این ارز را بخاطر ضعف نظارتی و بی عرضگی دولت، تبدیل به کالای اساسی نکرد و به مردم نرساند، همه می‌گویند سیاست ارز 4200 تومانی غلط است. این نشان می دهد که آنها که ارز صادراتی را در بازار آزاد می فروشند خیلی گردن کلفت هستند و به خوبی روی رسانه‌ها کار می کنند. آنقدر در این رسانه‌ها کار کردند که حتی رسانه‌های حزب الهی را هم ضد ارز 4200 تومانی کردند.

برچسب ها: صمصامی ، ارز ، دلار ، بانک مرکزی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: