bazarnews

کد خبر: ۵۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
سرپرست سابق وزارت اقتصاد مطرح کرد:
صمصامی گفت: فردی ارز را گرفته و در خارج سرمایه گذاری کرده، مثلا در ترکیه ملک خریده که مقدار آن هم بالاست. من فکر می‌کنم در حالت خوشبینانه بیش از ۳ میلیارد دلار است.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: نخستین جلسه از سلسله نشست‌های اقتصادی بازارنیوز با موضوع ارزیابی سیاست‌های ارزی دولت در سال ۹۷ با سخنرانی حسین صمصامی، سرپرست سابق وزارت اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در بازارنیوز برگزار شد.

صمصامی در بخشی از صحبتهای خود به بررسی سرنوشت بخشی از ارز 4200 تومانی تخصیص داده شده پرداخت و گفت : بخشی از  تولیدکنندگانی که وارد سامانه نیما شدند و نتوانستند به اندازه کافی ارز تامین کنند مجبور شدند که از ارز بازار آزاد استفاده کنند، شما شک نکنید بخشی قاچاق شده، برخی برآوردها می‌گویند 8 میلیارد قاچاق است ولی من تصورم این است که قاچاق از 8 میلیارد خیلی بیشتر است. یعنی شما ارز را در بازار آوردی و قاچاقچی خریده و این یعنی ارز صادر کننده غیر نفتی صرف قاچاق شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه گفت : مورد دیگر فرار سرمایه است، فردی ارز را گرفته و در خارج سرمایه گذاری کرده، مثلا در ترکیه ملک خریده که مقدار آن هم بالاست. من فکر می‌کنم در حالت خوشبینانه بیش از 3 میلیارد دلار است. بخشی هم سفته بازی شده و در بازار آزاد فروخته شده و مردم در خانه هایشان نگه داشتند. بخش دیگری هم ارز مسافری بوده یعنی یک سری افراد این ارز را خریدند و در مسافرت خارجی هزینه کردند، چون بانک مرکزی به آنها این مقدار  ارز نمی‌داد.

برچسب ها: بازارنیوز ، صمصامی ، دلار ، ارز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: