bazarnews

کد خبر: ۵۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
در دومین نشست اقتصادی بازارنیوز مطرح شد:
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع):خوشبختانه بعد از  مرداد سال گذشته و تغییراتی که در بانک مرکزی رخ داد، یک مقدار رویکرد تغییر پیدا کرد و ارز ۴۲۰۰ به کالا‌های اساسی محدود شد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: کامران ندری گفت:خوشبختانه بعد از  مرداد سال گذشته و تغییراتی که در بانک مرکزی رخ داد، یک مقدار رویکرد تغییر پیدا کرد و ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی محدود شد. این را هم عرض بکنم که در آن بسته اول غیر از مسئله ارز 4200 تومانی ما اقدامات دیگری هم انجام دادیم، مثلا صرافی ها را تعطیل کردیم یعنی یک بازار ضعیف و ناتوانی هم که در حوزه تخصیص متبع ارزی وجود داشت و کمک می‌کرد که از طریق مکانیزم قیمت این منابع ارزی تخصیص پیدا کند. ما آمدیم این بازار را هم به نوعی تعطیل کردیم.

وی با تمجید از مدیریت جدید بانک مرکزی افزود : در دور جدید مدیریت بانک مرکزی یک بازگشت رخ داد. یعنی صرافی ها مجددا اجازه فعالیت پیدا کردند و ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی محدود شد ولی باز هم دولت مداخله خودش را از طریق ارز نیمایی و ارز 4200 تومانی انجام می داد. مضرات ارز 4200 تومانی جای خودش باقی بود. این ارز 4200 تومانی اولا نصیب گروه های خاص شد و به هدف اصابت نکرد، قیمت کالاهای اساسی با یک مقدار تاخیر اما همه رو به افزایش هستند، غیر از دارو که تا حدودی می شود گفت قیمتش به نسبت کنترل شده، در مورد سایر اقلام کالاهای اساسی که هدف گیری شده بود می بینیم که در واقع آن هدف کنترل قیمت تحقق پیدا نکرد.

 

برچسب ها: ارز ، دلار ، دلار 4200 ، بانک مرکزی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: