bazarnews

کد خبر: ۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
جهانگیری در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی بوشهر:
معاون اول رئیس جمهوری گفت: سالیانه بیش از 75 هزار مگاوات ظرفیت تولید سوخت را در کشور دارا هستیم .کشور ما به سرعت نیازمند این است که توسعه اقتصادی و صنعتی بیشتری داشته باشیم و ما در برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده‌ایم که باید به رشد 8درصدی اقتصادی برسیم که یک ضرورت است و در نتیجه نشان می‌دهد که ما به تولید انرژی سالانه بیش از 5 هزار مگاوات نیازمندیم.
بازار نیوز -  اسحاق جهانگیری طی سخنانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به این که بیش از سه دهه است که استان بوشهر با خیل عظیم درخشندگی‌های صنعتی، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی همراه بوده است، اظهار کرد: امروز نام استان بوشهر  با نیروگاه اتمی هم همراه شده است، و نام این استان نه تنها درایران، بلکه درسطح جهان مطرح شده است.

جهانگیری با تاکید بر این که تامین انرژی پیش نیاز اصلی توسعه اقتصادی است، اظهار کرد:  انرژی تجدیدناپذیر نیازهای آینده جهانی را با چالش‌هایی روبرو کرده است و برای مقابله با محدودیت‌های استفاده از منابع طبیعی، که علاوه بر آنکه تامین کننده اصلی منابع انرژی در سطح جهان هستند و در عین حال ماده مهم رشته‌های اصلی پتروشیمی نیز به شمار می‌رود باید این منابع را برای آینده حفظ کرد.

وی ادامه داد:  این منابع مهم فقط مختص به نسل حاضر نیست، بلکه به نسل  آینده هم اختصاص دارد و باید از منابع خدادادی در یک دوره‌ی محدود استفاده شود، تا آیندگان نیز از آن استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه سالیانه بیش از 75 هزار مگاوات ظرفیت تولید سوخت را در کشور  دارا هستیم اظهار کرد: کشور ما به سرعت نیازمند این است که توسعه اقتصادی و صنعتی بیشتری داشته باشیم  و ما در برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده‌ایم که باید به رشد 8درصدی اقتصادی برسیم که یک ضرورت است و در نتیجه نشان می‌دهد که ما به تولید انرژی سالانه بیش از 5 هزار مگاوات نیازمندیم.

جهانگیری افزود: بنابر مطالعات انجام شده در وزارت نیرو، و نیز سازمان انرژی اتمی، شیوه تولید برق در کشور باید متنوع شود و تکیه صد در صدی برق کشور به منابع فسیلی آثار نامطلوب زیست محیطی به همراه دارد.

جهانگیری با اشاره به اهمیت و ضرورت دست یابی به فن آوری‌های برتر و ایجاد تنوع در منابع تامین انرژی اظهار کرد: استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای در طول سالیان اخیر با نوعی سوء برداشت و سوء تفاهم قدرت‌های بزرگ همراه بوده است و همین قضاوت‌ها باعث شد که هزینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زیادی به مردم ماتحمیل شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ضرورت دارد تمامی طرف‌های برجام تعهد خود را در این زمینه مورد توجه قرار دهند .

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: همین قضاوت‌های سیاسی باعث شد که مردم ما درسالهای گذشته و برای احقاق حق خود با صبر و ایثار تحریم‌ها را تحمل کنند که در نهایت بتوانند داشتن حقوق هسته‌ای خود را به دنیا اثبات کنند.

جهانگیری با تاکید بر این که دولت در نظر دارد تا هم حقوق هسته‌ای مردم ایران را تثبیت کند و هم چرخ زندگی آنها را بچرخاند اظهار کرد:‌خوشبختانه با هدایت رهبری و رئیس جمهوری و گروه دیپلمات‌های کاردار در عرصه‌ی سیاست خارجی ایران توانست حقوق هسته‌ای خود را در گفت‌وگوهای طولانی با کشورهای 5+1 به تثبیت برساند و در نهایت قرارداد مهم برجام را منعقد کرده و اجرا کند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه احداث نیروگاههای هسته‌ای جدید یکی از مصادیق استفاده‌ از حقوق صلح آمیز هسته‌ای در ایران است، اظهار کرد: احداث نیروگاه‌های جدید نشان دهنده‌ی استفاده ما از حقوق صلح آمیز انرژی هسته‌ای است و احداث همین نیروگاه را می‌توان مصداقی از این مورد دانست که البته در برجام نیز بر آن تاکید شده است.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد:‌احداث نیروگاه‌های جدید پایبندی دولت  روسیه را به عنوان یکی از اعضای قرارداد برجام در اجرایی کردن این توافق به نمایش می‌گذارد و ضرورت دارد سایر طرف‌های برجام نیز تعهدات خود را در این زمینه مورد توجه قرار دهد.

وی تاکید کرد: پایبندی  بر ضوابط اجرای برجام منوط به اجرایی کردن این قرارداد از سوی تمامی طرفین برجام است.

جهانگیری همچنین با بیان اینکه ایران مصمم است طبق برنامه‌های پیش بینی شده خود برای رسیدن به چرخه سوخت کامل هسته‌ای و انجام فعالیت‌های صلح آمیز در این زمینه حرکت کند، اظهار کرد:‌ ما برای رسیدن به چرخه کامل سوخت هسته‌ای  و انجام فعالیت‌های صلح آمیز در این زمینه مصممیم که برنامه‌های خود را به پیش بریم و در زمینه‌ی کشاورزی ، صنعتی، تولید برق و غیره کار خودمان را ادامه دهیم و دولت عزم جدی دارد که با یک نگاه عقلانی  به رفع موانع توسعه در برنامه‌های خود بپردازد.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: