bazarnews

کد خبر: ۵۴۹۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
در گفتگو با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد:
نماینده شبستر در مجلس گفت: پیش بینی شده دولت از اخذ این مالیات، ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز : معصومه آقاپور در خصوص اختلاف نظر موجود بین مردم و دولت در مورد مالیات خریداران سکه گفت : من در شرایط اصلی موافق پرداخت این مالیات نیستم  و در این باره بین کمیسیون اقتصادی مجلس و دولت اختلاف نظر وجود دارد. دولت در شرایط فعلی با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و به دنبال منابع جدید است.

وی با اشاره به اینکه یکی از منابع مد نظر دولت، تعیین مالیات برای فروش سکه است افزود : پیش بینی شده دولت از اخذ این مالیات، 1000 میلیارد تومان درآمد کسب می کند، اما اعتقاد من بر این است که این اولین مرحله است .  

نماینده شبستر در ادامه افزود : بحث کسری بودجه مطرح نیست، صحبت از منابع جدید است. در شرایط فعلی بدلیل اهمیت زیاد سرمایه های اجتماعی، و توجه به این مورد که اخذ مالیات از خریداران سکه، هنگام خرید در قرارداد ذکر نشده، آسیب بسیار جدی به اعتماد عمومی و بازار نقدینگی وارد می کند. مطالبه مردم این است که چون در شروط قرار داد نبوده قاعدتا نباید که این اتفاق بیفتد و هر دلیلی هم می خواهد داشته باشد .

وی با اشاره به این که این کار در شرایط فعلی نباید صورت پذیرد افزود : اگر برای مراحل بعد خواستیم زمینه ای را برای سفته بازی فراهم بکنیم، باید شرط اخذ مالیات در قرارداد داشته باشیمبا این وجود، در صورت اصرار دولت بر اجرای این موضوع، پیشنهاد من این است که منابع حتما صرف مناطق سیل زده بشود. چون الان به صورت غیر رسمی اعلام می شود که حدود 56 هزار میلیارد تومان به مناطق سیل زده خسارت وارد شده و به آمار رسمی نیز حدود 15 هزار میلیارد تومان است.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
United Kingdom
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
0
شما ازکیسه خلیفه نبخش لطفا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: