bazarnews

کد خبر: ۵۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با بیان اینکه از تاریخ بیستم مرداد ماه استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌های عرضه سوخت الزامی می‌شود گفت: لازم است شهروندان قبل از این تاریخ کارت سوخت شخصی خود را آزمایش و حداقل یک بار با آن سوختگیری کنند تا در تاریخ یاد شده با مشکل مواجه نباشند.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با بیان اینکه از ۲۰ مرداد الزام استفاده از کارت سوخت شخصی آغاز می‌شود به مالکین خودروها و موتورسیکلت‌ها توصیه کرد برای اطمینان از صحت عملکرد کارت سوخت خود در مراجعه به جایگاه‌ها برای سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنند.

امیر بنی کریمی گفت: سوختگیری با کارت شخصی در قالب اجرای مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی و با توجه به برنامه عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند است که در مرداد ماه سال جاری استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی می‌شود و هدف اصلی استفاده از کارت سوخت شخصی, نظارت و مدیریت بر مصرف بنزین و جلوگیری از سو استفاده از کارت‌های سوخت است.

مدیر منطقه فارس افزود: کسانی که کارت سوخت نداشتند و از طریق «دولت همراه» کارت بانکی معرفی کرده بودند تا به جای کارت سوخت استفاده کنند و یا از طریق دفاتر پلیس +۱۰ درخواست داده‌اند به زودی کارت سوخت آنها تولید و به منازل ارسال می‌شود.

بنی کریمی در باره رمز کارت‌ها نیز گفت: رمز کارت‌های المثنی و یا خودروهای نو چهار رقم شماره سمت راست کد ملی مالک خودروها است که به عنوان رمز کارت سوخت در نظر گرفته شده است، در مواردی که مالکین خودرو رمز کارت هوشمند سوخت خود را فراموش نموده‌اند می‌توانند با در دست داشتن مدارک هویتی و مالکیت خودرو به نزدیک‌ترین مرکز بازیابی رمز مستقر در نواحی ۱۶ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس مراجعه و نسبت به رمزگشایی کارت سوخت اقدام کنند. ضمناً شماره تماس مرکز پاسخگویی و ارتباط با مشتریان ۰۹۶۲۷ به صورت ۲۴ ساعته فعال و آماده ارائه راهنمایی‌های لازم در این خصوص است.

به گفته وی، عده‌ای از شهروندان که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده‌اند و در فراخوان قبلی نسبت به ثبت‌نام از طریق سامانه دولت همراه اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و نسبت به صدور کارت هوشمند سوخت المثنی اقدام کنند.

این مقام مسئول درباره زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح، گفت: سامانه هوشمند سوخت هیچ گاه جمع آوری نشده و بستر نرم افزاری و سخت افزاری آن در جایگاه‌های سوخت فراهم است و هیچ مشکلی در جایگاه‌ها برای عرضه سوخت با کارت شخصی وجود ندارد.

در استان فارس به طور میانگین روزانه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین توزیع و مصرف می‌شود و در سال‌های مختلف این میزان حدود ۱۰ درصد افزایش دارد. میزان مصرف بنزین در کلان شهر شیراز حدود سه میلیون لیتر در روز است.

تأمین و توزیع فرآورده‌های نفتی در استان فارس از طریق یک هزار و ۳۸ دستگاه نفتکش جاده پیما و ۲۶۹ باب مجاری عرضه در سطح استان به صورت شبانه روزی وبدون وقفه در حال انجام است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: