bazarnews

کد خبر: ۵۵۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد:
نماینده سنندج گفت : نقطه به نقطه جغرافیای عراق در اختیار جوانان ایرانی است، اما برای محصولات ایرانی تعرفه تصویب می کنند. آنها مصرف کننده پنیر و ماست ترکیه هستند. ما حتی کاری نکردیم که استان کردستان با لبنیات و گوشت و  تمام تولیداتی که دارد بتواند این درآمد را کسب کند.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: سید احسن علوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار بازارنیوز، با اشاره به اهمیت  موضوع عدالت در کشور گفت: اگر در کشور عدالت رعایت نشود هیچ چیزی درست نمی شود. ما در کشور نتوانستیم عدالت را اجرا کنیم.همه امکانات را در  تهران و کلان شهرها متمرکز کردیم و سایر مناطق را متاسفانه رها کردیم و نتوانستیم توازنی را به صورت حداقلی برقرار کنیم. 

وی افزود:  مقام معظم رهبری دلسوز هستند و هیچ تبعیضی بین مردم ایجاد نکردند و نمی خواهند چنین تبعیضی ایجاد بشود، اما مسئولین تصمیم گیر در همه دولتها بین مناطق مختلف، تبعیض قائل شدند و دانسته یا ندانسته به این موضوع دامن می زنند.

*چرا ما نتوانستیم از بازار مصرفی عراق درآمد کسب کنیم؟

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: نزولات جوی،منابع طبیعی نیروی کاری مستعد در استان کردستان وجود دارد. چرا این استان همه منابع را دارد اما گویا هیچ چیز ندارد؟ مگر می شود طلا را استخراج کرد اما ارزش افزوده آن در اختیار استان کردستان نباشد؟ معادن و سنگ آهن را به بندرعباس و چین می برند و از آنجا همه را به خارج، صادر می کنند. حدود 80% توت فرنگی کشور در کردستان تولید می شود اما یک کارخانه تبدیلی و تکمیلی در استان وجود ندارد. چطور می شود دولت این موضوع را که برای اقتصاد ملی مهم است و استانی که 120 کیلومتر مرز دارد را متوجه نشود؟

وی افزود : در سفری که با نایب رئیس مجلس به عراق رفته بودیم، گفتم : جالب است که  نقطه به نقطه جغرافیای عراق در اختیار جوانان ایرانی است، یعنی امنیت شما مدیون ایرانی ها است اما شما برای محصولات ایرانی تعرفه تصویب می کنید. آنها مصرف کننده پنیر و ماست ترکیه هستند. ما حتی کاری نکردیم که استان کردستان با لبنیات و گوشت و  تمام تولیداتی که دارد بتواند این درآمد را کسب کند. چرا نتوانستیم از طریق مرز  130کیلومتری با کشور عراق، درآمد و اشتغال تولید کنیم؟ چرا در این استان 150هزار نفر بیکارند و تعداد کولبرها به 100 هزار نفر رسیده است؟

وی در پاسخ به این سوال که راهکار شما برای بهبود اوضاع در کردستان چیست، گفت: چندین بار هم گفتیم که دولت، صنایع مادر و تسهیلات کم بهره در اختیار مردم بگذارد البته این مشکلی است که در کل کشور وجود دارد. بنده اعتقاد دارم که توسعه خاص هر جامعه ای متفاوت است. کردستان وقتی توسعه ای هم بخواهد ایجاد شود، تفرقه و حسادت داشتیم که مانع از این توسعه شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
اگر فکر مسوئولین ما از سمت کدخدا و برجام و مداکره یه کم فاصله بگیره شاید بشه به این امید پیدا کرد که میتونن به مسائل داخلی هم برسن
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: