bazarnews

کد خبر: ۵۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
هشتمین نشست سخنگوی قوه قضاییه:
هشتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با پاسخ به سوالاتی درباره متهمان اقتصادی در حال برگزاری است.
اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در هشتمین نشست خبری خود، درباره احکام جدید قوه قضاییه توضیح داد:۳۲ نفری که درشعب ویژه اقتصادی ما محکومیت پیدا کردند در پرونده دیگری در دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد، حکم در دادگاه تجدید نظر تایید و نهایی شد

وی افزود: سید محمد نعمتی مدیرشرکت بین المللی نگین اعظم که ۱۲۸۳ شکایت داشت و کلاهبرداری گسترده‌ای انجام داده بود به تحمل ۸ سال حبس و جزای نقدی و رد مال محکوم شد که این محکومیت قطعی است

اسماعیلی ادامه داد: در پرونده شرکت پرشین خودرو رسیدگی دادگاه بدوی انجام شد. این پرونده ۱۳۷۹ شکایت داشت که مدیران شرکت به حبس‌های طویل المدت محکوم شدند.

اسماعیلی از پرونده‌ای مربوط به یکی از شرکت‌های خودروساز خبر داد و گفت: پرونده‌ای مربوط به مدیران یکی ازشرکت‌های خودروساز در دادسرای تهران مفتوح بود که این پرونده ۲۳ متهم داشت. برخی متهمین در زمره مدیران سابق شرکت خودروساز هستند، برخی هم خودرو‌ها رابه صورت سبد‌های بزرگ دریافت و باعث انحصار در بازار خودرو شده بودند/در این پرونده برای برخی مقامات دیگر این خودروسازی هم کیفرخواست صادرشده است.
 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخان، متهم ارزی که شایعه فرار وی از کشور مطرح  است نیز گفت: فرایند رسیدگی به این پرونده در حال انجام است. متهم برای جلسه رسیدگی به دادگاه احضار شده، اما حضور پیدا نکرده است.

وی افزود: وثیقه لازم از ایشان اخذ شده است. درباره اینکه الان کجاست فقط اطلاع داریم روز دادگاه که احضار شده بود، حاضر نشده بود.

اسماعیلی گفت: از طریق قانون و وثیقه گذار پیگیر هستیم که درادامه جلسات دادگاه حضور پیدا کند در غیر این صورت دادگاه تصمیم قانونی می‌گیرد.
 
سخنگوی دستگاه قضا از آخرین وضعیت کامیون داران اسلامشهر نیز صحبت کرد و اظهار داشت: به دلیل اهمیت این پرونده درخواست کردیم به شعبه تهران احاله شود که با احاله آن به تهران موافقت شد.همچنین تاکید شد که این پرونده سریعا و با قاطعیت رسیدگی شود.این پرونده هفته قبل به تهران آمد
اسماعیلی در رابطه با آخرین وضعیت روند رسیدگی به پرونده‌های برادر رییس جمهور و برادر معاون اول رییس جمهور:در ارتباط با یکی از پرونده ها دادگاه بدوی رای خود را صادر کرده و در دادگاه تجدیدنظر قرار دارد که منتظر صدور رای دادگاه تجدید نظر هستیم. پرونده دیگر هنوز در دادسراست و تاکید شده روند رسیدگی به پرونده تسریع شود.
 
سخنگوی قوه قضاییه در مورد حکم علیرضا زیبا حالت منفرد نیز اظهار داشت: محاکمات فرد مورد اشاره انجام شده، تحقیقات کافی و جامع انجام شد و دادگاه رسیدگی را به اتمام رسانده است. برای تصمیم نهایی نیازمند بودیم استعلامی از وزارتخانه مربوطه انجام شود که این کار انجام شد و منتظر پاسخ وزارتخانه هستیم. بعد از پاسخ وزارتخانه ،دادگاه رای را صادر می کند.
 
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره صحت دستگیری فردی با ۱۷ قلاده ببر در ویلای شخصی‌اش دستگیر شده و علت بازداشت وی گفت: اصل بازداشت این فرد را تایید میکنم اما از بیان عناوین اتهامی با توجه به اینکه در مراحل اولیه بررسی است معذورم.
 
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره دادگاه مدیران سابق بانک مرکزی که مسائلی از سوی برخی حقوق دانان مطرح شده از جمله اینکه عناوین اتهامی به قصد مجرمانه نبوده و جز مسائل حقوق اداری است و نه حقوق کیفری گفت: قطعا اگر کسی حقوق دان باشد باید بپذیرد مرجع بررسی و اظهار نظر درباره پرونده های قضایی دادگاه است.این در همه جوامع پذیرفته شده و اینکه یک وکیلی به موازات رسیدگی به پرونده اظهار نظر کند در هیچ کشوری قابل قبول نیست.
وی افزود: توصیه ما این است که به موازین حقوقی احترام گذاشته شود و اجازه دهند مراجع قضایی نظر خود را پس از بررسی ها اعلام کنند.
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: