bazarnews

کد خبر: ۵۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
برزیل بزرگترین صادر کننده گوشت گاو وگوساله در جهان در سال 2017 است که طبق پیش بینی ها  این رتبه را برای سال 2019 نیز حفظ خواهد کرد.علی رغم این که برزیل بزرگترین صادرکننده گوشت است،  به همراه  آرژانتین بیشترین رشد حجم صادرات این محصول  را نسبت به سال 2017 داشته اند.

گروه بین الملل بازارنیوز: برزیل بزرگترین صادر کننده گوشت گاو وگوساله در جهان در سال 2017 است که طبق پیش بینی ها  این رتبه را برای سال 2019 نیز حفظ خواهد کرد.علی رغم این که برزیل بزرگترین صادرکننده گوشت است،  به همراه  آرژانتین بیشترین رشد حجم صادرات این محصول  را نسبت به سال 2017 داشته اند.

انتقادات دوست داران محیط زیست به برزیل

در حالی که مطمئناً گوشت گاو برزیلی محصولی مورد نظر و با اقبال عمومی  در خارج از این کشور است ،اما  از آنجا که  برای تامین  خوراک گاو و گوساله ها در این کشور،جنگل ها و مراتع بسیاری تخریب شده اند،برزیل مورد هجمه انتقادات دوست داران محیط زیست قرار گرفته است.

میلیون ها هکتار از جنگل ها و مراتع این کشور پاک شده و از بین رفته اند.بخشی برای خوراک دام ها و بخشی هم تحت کشت سویا قرار گرفته است که  80 درصد این سویا هم برای تامین غذای حیوانات داخل برزیل و همچنین صادرات برای خوراک حیوانات سراسر جهان  است.

فعالیت غیرقانونی,علت آتش سوزی های اخیر برزیل

به گزارش روزنامه گاردین ،علت ​​آتش سوزی هایی که در حالت خریب جنگل های بارانی برزیل است ، فعالیت های غیر قانونی کشاورزان و دامداران آن مناطق است.کشاورزانی که در حال سوزاندن زمین های زراعی سویا پس از برداشت بودند باعث سرایت آتش به مناطق جنگلی شدند.

ذبح حلال،مزیت صنعت گوشت برزیل

یکی از نکات مثبتی که برزیل در بحث گوشت دارد،ذبح حلال برای مسلمانان در این کشور است.یک و نیم میلیارد جمعیت مسلمانانیست که اکثرا نیاز به واردات این محصول خوراکی دارند.

ایران نیز از همین دست کشورهای مسلمان است که برای تامین گوشت مورد نیاز بازار خود، نیاز به واردات دارد که یکی از بزرگترین صادر کننده گوشت به ایران برزیل است که مسئولان برای تایید ضبح حلال گوشت های صادرشونده به کشور، تعدادی از افراد را به عنوان ناظر به برزیل اعزام کرده اند.

 

در زیر اینفوگرافیک بزرگترین صادرکنندگان گوشت گاو و گوساله در دنیا را مشاهده می کنید:

 

اینفوی گوشت

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: