bazarnews

کد خبر: ۵۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه استانداری تهران نباید مشاغل کاذب را هم در آمار افراد دارای شغل قرار دهد تاکید کرد که کاهش نرخ بیکاری در پایتخت از طریق حمایت از بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و تولیدی‌ها امکانپذیر است.

در مورد اعلام خبری از سوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران مبنی بر اینکه نرخ بیکاری در پایتخت در دو ماه آینده تک رقمی خواهد شد، گفت: هم‌اکنون مشاغل کاذب بسیاری در تهران وجود دارد که ممکن است آنها را نیز در زمره مشاغل قرار داده باشند، کما اینکه اگر فردی سر چهاراه‌ها نیز گل‌فروشی می‌کند، شاغل محسوب شده باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این نوع مشاغل کاذب در پایتخت به تعداد زیادی مشاهده می‌شود و نباید آنها را در آمارهایی که برای ایجاد اشتغال اعلام می‌کنند، قرار دهند، چرا که مشاغلی را می‌توان در این لیست قرار داد که شغل ثابت با بیمه و درآمد مکفی باشد و فرد حداقل برای یک سال فعالیت در آن قرارداد داشته باشد.

آمادگی مجلس برای حمایت از استانداری تهران در جهت کاهش نرخ بیکاری

وی تصریح کرد: ما از طرح معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در جهت کاهش نرخ بیکاری استقبال می‌کنیم و آماده همکاری با آنها برای رفع موانع احتمالی که با آن مواجه شوند نیز هستیم، اما لازم است آنها در نشستی برنامه‌های خود برای رسیدن به نرخ تک رقمی بیکاری را ارائه دهند.

ذوالقدر در ارائه راهکار برای کاهش نرخ بیکاری در پایتخت، یادآور شد: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و تولیدی‌ها بهترین روش برای رفع معضل بیکاری است، و این در حالی است که در شرایط کنونی بسیاری از آنها با مشکلاتی در زمینه دریافت تسهیلات بانکی مواجه هستند، کما اینکه با چنان شرایط دشواری مواجه می‌شوند که از اخذ وام ناامید شده و از ادامه راه منصرف می‌شوند، چرا که گاه تا یک سال برای دریافت وام معطل می‌مانند.

شرایط دشوار اخذ وام مانعی در مسیر همکاری کارآفرینان با دولت

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران باید افراد کارآفرینی که می‌توانند برای تعداد زیادی از افراد اشتغال ایجاد کنند را شناسایی کرده و از آنها حمایت کند تا از این طریق باری از دوش دولت برداشته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما بارها افراد کارآفرین را به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم که نتوانسته‌اند وام دریافت کنند، چرا که شش ماه طول می‌کشد تا از واحد تولیدی آنها بازدید کنند و شش ماه بعد از آن هم زمان می‌برد تا مشخص شود که این افراد واجد شرایط دریافت وام هستند، ضمن اینکه نظارت بر این بخش ضعیف و استفاده از رانت فراوان است طوری که بسیاری از افرادی که طرحی برای کارآفرینی ندارند به راحتی از تسهیلات این بخش بهره‌مند می‌شوند./

برچسب ها: بنگاه ، اقتصادی ، پایتخت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: