bazarnews

کد خبر: ۵۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: به عنوان منتخب مردم خود را نماینده و متعهد و پاسخگو به همه ی مردم تهران از کارتن خواب تا کارآفرین می دانم. معتقدم تهران فقط یک یا چند منطقه ی خاص نیست، قلمرو زندگی همه ماست از مسگرآباد تا فرحزاد که باید زیرساخت ها و امکانات شایسته ی زندگی در سرتاسر آن در دسترس باشد.
مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران و در نطق پیش از دستور خود با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و سالروز ۱۷ شهریور گفت: دو سال پیش در چنین روزی در نخستین نطقم به تبیین خواسته ها، انتظارات و الزامات به ثمر رسیدن تَکــرار شما مردم خوب تهران در صحن شورا پرداختم و گفتم که تهران شهری است متعلق به همه ی شهروندان تهرانی، از جنوب شهری و حاشیه نشین تا دست فروش و کودک کار، همه ی این شهروندان عزیز در تهران حق زندگی دارند و باید حقشان بر تهران و شهر توسط شورا و شهرداری ادا شود.
 
وی افزود: به عنوان منتخب مردم خود را نماینده و متعهد و پاسخگو به همه ی مردم تهران از کارتن خواب تا کارآفرین می دانم. معتقدم تهران فقط یک یا چند منطقه ی خاص نیست، قلمرو زندگی همه ماست از مسگرآباد تا فرحزاد که باید زیرساخت ها و امکانات شایسته ی زندگی در سرتاسر آن در دسترس باشد.
 
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز و در نیمه ی راه نیز همچنان بر این باورم؛ طی مدت دو سال گذشته در خلال بیش از ۱۸ بازدید میدانی از سطح محلات و مناطق شهر رو در رو با شورایاران محترم،کنشگران اجتماعی و شهروندان دغدغه مند این مسائل را پیگیری و با ۴۳ تذکر به مسئولان شهرداری و دستگاههای اجرایی رفع موانع و مشکلات را مطالبه کرده و با بهره گیری از پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده توسط شهروندان دلسوز، کارشناسان و نخبگان 14 طرح را به شورا ارائه نموده ام و بر اساس سوگندی که در پیشگاه شما مردم ادا کردم خود را موظف به پیگیری، گزارشگری و به نتیجه رساندن وعده هایی که دادیم می دانم. رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بیان کرد: اما موضوع محوری سخنانم عدالت، یکی از مطالبات کلیدی مردم در مسیرانقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی بوده است، و امروز نیز همچنان توجه به عدالت در ابعاد مختلف یکی از مطالبات کلیدی مردم به شمار می آید، در سایه سار عدالت است که مردم می توانند به زندگی شایسته و مطلوب خویش دست یابند و بر همین اساس عدالت در اسلام به عنوان یکی از اصول دین مطرح شده است، زیرا هدف نهایی اسلام آن است که مردم از معیشتی شایسته، آسودگی و امنیت خاطر و آزادی فکر و اندیشه برخوردار باشند و از طریق زندگی عادلانه، به سمت تعالی روحی و معنوی حرکت کنند.
 
فراهانی با اشاره به مطالبات شهروندان تهرانی گفت: یکی از مظاهر عدالت که در حوزه عملکرد مدیریت شهری و شورای شهر توسط شهروندان مطالبه می شود توازن منطقه ای و عدالت در دسترسی به زیرساخت های شهری است. زمانی ما می توانیم بگوئیم تهران شهری برای همه است، که شهروندان تهرانی از باغ آذری تا باغ فردوس فارغ از محله و منطقه سکونت در دسترسی به خدمات و زیر ساخت های شهری هیچ تفاوتی را احساس نکنند! اما متاسفانه امروز این گونه نیست.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه ما با تهرانی مواجه هستیم که باغ آذری تا باغ فردوس فقط از منظر جغرافیایی با هم فاصله ندارند، بلکه در دسترسی به خدمات، زیرساختهای شهری و کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این دو محله نیز باهم تفاوت های بسیاری دارند. متاسفانه این تفاوتها فراتر از یک یا دو محله ی شهر بوده و گریبانگیر اکثر مناطق جنوبی و پهنه شرقی شهر است. رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: همشهریانمان در منطقه 17 که به دار الشهدای تهران معروف است، در منطقه ای زندگی می کنند که از حیث توسعه یافتگی پائین ترین رتبه مناطق شهر تهران را دارد، در این منطقه ما شاهد سرانه کمتر از یک متر مربع به ازای هر شهروند در حوزه سرانه کاربری های بهداشتی درمانی، گردشگری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی هستیم، بدون شک این شرایط زیبنده ی مردم خوب این منطقه نیست و ما با خرمشهری در دل تهران مواجه هستیم که تنها راه نجاتش توجه به عدالت و توازن منطقه ای است.
 
فراهانی خاطرنشان کرد: آنچه گفتم تنها بخشی از تراژدی کیفیت زندگی و تفاوتهای میان محلات و مناطق محروم این شهر است، این مشکلات را فقط در گزارشات مدیریتی نخوانده ام، بلکه با جان و دل لمس کرده ام، من برخواسته از همین محلات و مناطق هستم و با درد شهروندان بیگانه نیستم.خوشحالم بعد از ۱۸ بازدید و نشست با شورایاران مناطق شهر تهران به وعده ای که دادم عمل کردم، مساله عدم توازن و غفلت از عدالت در دسترسی به زیرساخت های شهری همیشه از دغدغه هایم قبل از عضویت در شورا بود، برایم مهم بود سرانه بودجه شهروند منطقه ۱۹ یا ۲۰ چقدر است و چه تفاوتی با سایر مناطق دارد؟ وی با اشاره به برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران عنوان کرد: بر همین اساس در برنامه سوم یک حکم با این موضوع پیشنهاد کردم که با رای همکارانم تصویب شد، بر اساس ماده ۲۳ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران که محصول این دغدغه بود ؛ شهرداری موظف به ارزیابی توازن و عدالت در دسترسی به زیرساختها در مناطق ۲۲ گانه گردید، همچنین شهرداری مکلف شد برای ایجاد توازن و رفع محرومیت ها اعتبار ویژه ای در بودجه هر سال پیش بینی و به شورا ارائه نماید. فراهانی اضافه کرد: بدین ترتیب بر اساس دستورالعمل اجرائی برای پروژه های محرک توسعه به مناطق کمتر برخوردار تخصیص یابد‌. خوشبختانه در بودجه سال ۱۳۹۸ برای اجرای ماده ۲۳ برنامه سوم ، مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که برای پروژه های محرک توسعه تخصیص خواهد یافت.امیدوارم این اقدام کوچک زمینه ساز آغاز حرکت به سوی عدالت و توازن منطقه ای و بهبود کیفیت زندگی در محلات کمتر توسعه یافته تهران شود.
 
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: آنچه انجام شده است گام نخست در ادای حق به شهر شهروندان و پاسخ به مطالبه ی توازن و عدالت منطقه ای است، برای پاسخ به مطالبه شهروندان در مبارزه با فساد و بهبود سلامت نظام مالیه شهری نیز رسیدگی جدی به گزارشات حسابرسان منتخب شورا را پی جوئی نمودیم که بخشی از نتایج آن را در تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ و گزارش حسابرسی سال ۱۳۹۳ شهرداری تهران می توان دید، خوشبختانه امروز بیش از 27 گزارش تحلیلی و پیش نویس مصوبه حسابرسی تهیه و در مسیر طرح در صحن شورا قرار دارند.
 
وی ادامه داد: همشهریان خوبم؛ اطمینان دارم آنچه تاکنون در شورای اسلامی شهر تهران براساس وظیفه قانونی در پاسخ به اعتماد و امید شما عزیزان به انجام رسانده ایم،بسیار کوچک تر از آن است که پاسخگوی انتظارات به حق شما باشد، بر خود لازم میدانم از یکایک شما عزیزان که انتظارات به حق تان برآورده نشده است پوزش بطلبم؛ مطالبه به حق شما درمسیر تغییر تهران، یک مطالبه ارزشمند است که باید در سایه مشارکت و همراهی یکدیگر و امید به فردایی بهتر آن را برای تهرانِ زندگی به ارمغان آوریم. فراهانی در پایان گفت: با مشارکت و همراهی یکایک شما همشهریان خوبم می توان فردایی بهتر برای تهران ساخت که در آن حق همه شهروندان از کارتن خواب تا کارآفرین به خوبی ادا شود. سرور و سالار شهیدان سید و مولایمان امام حسین (ع) فرمودند: به جانم سوگند امام فقط آن کسی است که بر اساس کتاب خدا حکومت کند و به عدالت رفتار کند و پیرو دین حق باشد و خودش را وقف خدا سازد. بترسید از ستم در حق کسانی که جز خدا فریادرس دیگری ندارند. امیدوارم در این راه شرمنده مردم نباشیم و آرزو می کنم سرانجام مان آنگونه شود که در زیارت عاشورا زمزمه می کنیم اَللّهُمَّ اجْعَلْنی عِنْدَکَ وَجیهاً بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ
برچسب ها: عدالت ، عدالت شهری ، تهران
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: