bazarnews

کد خبر: ۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
معاون فنی سازمان حفظ نباتات گفت: در چندسال گذشته تغییر اکوسیستم و افزایش کاشت درختان توت پهن برگ، زمینه را برای طغیان آفت مگس سفید در شهر فراهم کرده است.
بازار نیوز - یحیی ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نباتات ، در خصوص  طغیان آفت مگس سفید اظهار داشت: آفت مگس سفید غذای سبز شهری است که سازمان حفظ نباتات بنا به وظایف ذاتی خود دستورالعمل های کوتاه مدت برای مبارزه و بلندمدت برای تهیه و تدارک مواد، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز برای مدیریت را در دستورکار خود قرار داده است.

 وی با بیان اینکه دستورالعمل های لازم به شهرداری ها و فضای سبز اعلام شده، گفت: آفت کش گیاه پایه و کم خطر برای محیط زیست که در فضای سبز قابل استفاده باشد توسط شرکت های بخش خصوصی تدارک دیده شده است.

ابطالی ادامه داد: امسال علی رغم دو ماه متوالی گرم ،جمعیت آفات مگس سفید در شهر به نسبت سال های گذشته به سبب مدیریت های لازم کاهش یافته است.

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه تغییر در اکو سیستم طغیان آفات را به همراه دارد، بیان کرد:از شهرداری تهران تقاضا داریم تا حد امکان از کاشت درختان توت برگ پهن در فضای شهری خودداری کند چرا که این عوامل زمینه را برای طغیان آفات افزایش می دهد.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: