bazarnews

کد خبر: ۵۸۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
رئیس سابق اتاق ایران و چین درگذشت؛
اسدالله عسکر اولادی رئیس سابق اتاق ایران و چین، امروز درگذشت.

گروه بازرگانی بازارنیوز : به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی؛ دقایقی پیش حاج اسدالله عسگراولادی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به رحمت ایزدی پیوست. او چندی پیش از سمت خود در اتاق ایران و چین استعفا داده و مجیدرضا حریری جانشین او شده بود.

اسدالله عسگراولادی (زاده ۱۵ اسفند ۱۳۱۲ در چهارراه سیروس، تهران) از برجسته‌ترین بازرگانان ایرانی، معروف‌ترین صادرکننده خشکبار ایران، عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در تمام دوران پس از انقلاب، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین.‏ برادر وی حبیب‌الله عسگراولادی از سیاست‌مداران مهم ایران بود. برخی او را یکی از ثروتمندترین افراد ایران به‌شمار آورده و ماهنامه فوربس میزان سرمایه او را حدود ۸ میلیارد دلار برآورد می‌کند. صادرات پسته، زیره، میوه‌جات خشک و واردات شکر و لوازم خانگی مهمترین فعالیت اقتصادی اوست. با این حال عسگراولادی خود را بازرگان کوچکی می‌داند که در زمینه صادرات فعالیت کوچکی دارد .


ببینید : حضور عسکر اولادی در انتخابات اتاق بازرگانی ایران


عسگراولادی از اقتصاد بازار، توسعه صادرات و حمایت از بخش خصوصی حمایت می‌کند. او از منتقدان سیاست‌های اقتصادی دولت احمدی‌نژاد است، اما علی‌رغم اعتراض‌های تند و بی‌پرده از دولت احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به وی رأی داد.

اسدالله عسکر اولادی کیست؟ + تصاویر

وی حمایت از احمدی‌نژاد را با توجه به حمایت ولی فقیه از او توجیه می‌کند: «چون رهبر معظم انقلاب امر به حمایت همه از دولت احمدی‌نژاد کرده‌اند، ما از دولت ایشان حمایت می‌کنیم، با این‌که معتقدیم این دولت و سیاست‌های اقتصادی‌اش به تمام معنی فشل است» وی از سال ۱۳۳۶ که شرکت حساس را دایر کرده تا حالا کار صادرات کرده‌است. او در مصاحبه‌ای با عصر ایران گفت: «من به این که میلیاردر هستم افتخار می‌کنم به این دلیل که ذره‌ای از دارایی‌هایم را با رانت وکار خلاف به دست نیاورده‌ام. حتی از گرفتن وام بانکی هم پرهیز می‌کنم و گفتم که حتی کار واردات هم نمی‌کنم. نه این که کار واردات را بد بدانم. نه بد نمی‌دانم اما من با خودم عهد کرده‌ام کار صادرات بکنم. البته من هم سلطان میلیاردرهای ایران نیستم.» برادرش حاج حبیب‌الله، یکی از مشاهیر عرصه سیاست بود و او از مشاهیر عرصه اقتصاد.


ببیشتر بخوانید :عسگراولادی در دستخط‌: به سیف گفتم دو ماهه مسئله ارز را حل می کنم


حاج حبیب‌الله عضو حزب مؤتلفه اسلامی‌در۱۴ آبان ۱۳۹۲ درگذشت. در انتخابات اتاق بازرگانی به تاریخ ۱۸ اسفند سال ۱۳۹۳ نیز، وی سردمداری ائتلافی با نام «پیشگامان وفاق» را برعهده گرفت. و با عنوان نفر دهم از رشتهٔ بازرگانی، در بین ۴۰ پیروز انتخابات اتاق بازرگانی قرار گرفت. عسگراولادی در دوره نهم نتوانست به اتاق بازرگانی تهران راه پیدا کند.

اسدالله عسکراولادی، امروز جمعه، در گذشت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
0
خدا رحمتش کنه. مرد خوبی بود
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: