bazarnews

کد خبر: ۵۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
مدیرکل مدیریت بحران مازندران در باره احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر عمومی در استان هشدار داد.

 علی اصغر احمدی با اعلام این خبر گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، از اواخر امروز شنبه ۳۰ شهریور تا فردا یکشنبه به تدریج از سمت غرب استان شاهد ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید شمالی، کاهش تدریجی و محسوس دما، بارش باران، رعد و برق و طوفانی شدن دریا خواهیم بود.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به ادامه ماندگاری هوای سرد و بارش پراکنده در روز‌های دوشنبه و سه شنبه (۱ و ۲ مهر امسال) به هم استانی‌ها و مسافران توصیه کرد موارد زیر را رعایت کنند:
۱- از تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری کرده و احتیاط لازم را به عمل آورند.
۲- هنگام تردد در جاده‌های اصلی و فرعی مازندران به ویژه هنگام شب و بارندگی، با رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر، رانندگی کنند.
۳- دامداران و ساکنان بومی هنگام وقوع رگبار و رعد و برق، علاوه بر رعایت نکات ایمنی، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه‌ها و دهانه مسیل، در مناطق امن نگهداری کنند.
۴- از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضا‌های باز خودداری شود.
۵- شهرداران و دهیاران به دلیل پیش بینی بارش‌های رگباری و جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی در شهر و روستاها، تمهیدات و اقدامات لازم را در این باره انجام دهند.
۶- همه نیرو‌های امدادی و خدماتی علاوه بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، برای هرگونه عملیات امداد و نجات و نیز خدمات رسانی، آمادگی لازم را داشته باشند.

اقتصادآنلاین

برچسب ها: سیل ، مازندران ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: