bazarnews

کد خبر: ۵۹۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
به ریاست قاضی موحد؛
دومین جلسه دادگاه مدیرعامل سابق بانک ملت و رئیس پژوهشکده پولی بانکی بانک مرکزی، امروز به ریاست قاضی موحد برگزار شد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز : 

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی موحد گفت: در تاریخ ۲.۷.۹۸ دومین جلسه دادگاه جهت رسیدگی به اتهامات علی دیواندری، مجید سعادتی، مهدی فلاحتیان، بهروز مختاری، رحمت‌الله باختری، حسین ابوالحسنی، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی آشتیانی و وحید نمازی با حضور نماینده دادستان و متهمان و وکلای آن‌ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که سه تن از متهمان از جمله آقایان رحمت الله باختری و مجید سعادتی و خانم سمانه حضرتی آشتیانی متواری هستند و در جلسه حضور ندارند و حسب اطلاع به خارج از کشور فرار کرده‌اند، اما وکلای تسخیری در جلسه حضور دارند.

رئیس دادگاه افزود: در ابتدای جلسه از وکیل شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت دعوت می‌کنیم که در جایگاه قرار گیرند و لایحه تکمیلی خود را که در جلسه قبل به دادگاه تقدیم کرده بودند را قرائت کنند.

وکیل شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت در جایگاه قرار گرفت و به وکالت محمد حسین سبزواری مدیر عامل و عضو هیئت مدیره این شرکت لایحه را قرائت کرد.


بیشتر بخوانید : پرونده دیواندری، حاصل گزارش غلط به نهادهای امنیتی است/دادگاه، منصفانه برخورد کند


وی گفت: اشخاص ذی سمت همواره و در طول تحقیقات بر شکایت از تمامی افرادی که در تصاحب اموال بانک ملت نقش داشتند تأکید نمودند و با توجه به شبکه‌ای بودن فساد آن را مورد شکایت قرار داده‌اند. 

وکیل شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت ادامه داد: این شرکت به نمایندگی از بانک ملت از آقای دیواندری، مهدی فلاحتیان، رحمت‌الله باختری و دیگران شکایت داشته و خواستار محکومیت اعضای شبکه است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قاضی موحد از وکیل بانک پارسیان خواست تا توضیحات خود را ارائه دهد که وی عنوان کرد: در جلسه بعد گزارش مربوطه را بیان خواهد کرد.


بیشتر بخوانید : علی دیواندری فردا محاکمه می شود +رزومه


بر این اساس قاضی از متهم مهدی فلاحتیان خواست تا در جایگاه قرارگیرد و به ادامه دفاعیات خود بپردازد.

متهم فلاحتیان در دفاع از خود بیان کرد: بنده هیچ گاه صحبتی درباره تاسیس کردن کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها نداشتم این درحالی است که حتی جهت توسعه نیروگاه‌ها اقدام به جذب نیروی جدید کرده تا خللی در روند تولید ایجاد نشود.

وی افزود: من با دادن حساب شخصی خود به شرکت قصد خدمت به کشور را داشتم و نمی‌دانستم این اقدام نیازمند اخذ مجوز‌های لازم است.

این متهم درباره اتهام خود مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور بیان کرد: من با هیچ یک از متهمان پرونده ارتباط نداشتم و تمام فعالیت من با بانک ملت بدون واسطه بوده است.

متهم فلاحتیان گفت: در زمان تحریم در جهت منافع ارزی کشور، خدمت کرده‌ام و تاکنون عضو هیچ گروه و شبکه‌ای نیز نبوده‌ام از سوی دیگر بنده هیچ تصرفی در وجوه امانتی سپرده شده نکردم.


بیشتر بخوانید : نام سایر متهمان پرونده دیواندری چیست؟


وی ادامه داد: تمام آ‌نچه که در کیفرخواست اشاره شده به صورت کلی بوده و هیچ یک از تخلفات اشاره شده در این کیفرخواست درباره بنده نیست من هیچ گاه به دنبال مال نامشروع نبودم و به دلیل اعتبارم مرجع اعتباری بانک نیز بودم.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
به دروغ اتهام زدند . دادگاه باید عادلانه رفتار کند
مدیر پایگاه این خبر را بخوانید :
http://bazarnews.ir/fa/news/59213
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: