bazarnews

کد خبر: ۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
حجتی خبر داد:
حجتی گفت: برنامه‌ریزی 5 ساله ایران برای تولید سالانه 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس است که تا کنون در این زمینه طبق برنامه پیش رفته‌ایم و همچنین سالانه 820 هزار تن گوشت قرمز، 800 هزار تن تخم‌مرغ و 10 میلیون تن شیر در کشورمان تولید می‌کنیم.
بازار نیوز - محمود حجتی صبح امروز در دیدار با همتای رومانیایی خود که برای رایزنی‌ تجاری در حوزه کشاورزی در راس تیم تجاری به ایران سفر کرده است، اظهار داشت: برای بار اولی که در مزارع‌مان با تراکتور آشنا شدیم، از تراکتورهای رومانی استفاده کردیم .

 وی با بیان اینکه تا 40 سال پیش 80 درصد تراکتورهای مصرفی ما مربوط به تراکتورهای کشور رومانی بود خاطر نشان کرد: هر دو کشور می‌توانند مکمل خوبی برای صادرات و واردات محصولات مورد نیاز باشند، زیرا اتحادیه اروپا بازار خوبی برای محصولات غذایی و حتی شیلات ایران مانند خاویار و میگوی پرورشی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: برنامه‌ریزی 5 ساله ایران برای تولید سالانه 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس است که تا کنون در این زمینه طبق برنامه پیش رفته‌ایم و همچنین سالانه 820 هزار تن گوشت قرمز، 800 هزار تن تخم‌مرغ و 10 میلیون تن شیر در کشورمان تولید می‌کنیم.

  وی ادامه داد: البته بخشی از این تولیدات را به کشورهای اطراف و حتی اروپا صادر می کنیم که صادرات 600 هزار تن لبنیات از همین رقم است.

حجتی با اشاره به صادرات سنتی خشکبار و میوه‌جات به کشورهای اروپایی گفت: مایلیم بخشی از این صادرات از طریق رومانی به عنوان شریک تجاری انجام شود و در کنار آن کارهای تحقیقاتی، آموزشی و فنی در حوزه کشاورزی هم می‌تواند بین دو کشور دنبال شود.
ایلنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: