bazarnews

کد خبر: ۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور گفت: ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم یا کارآفرین از مباحثی است که در جهت تحقق نیازهای شغلی باید مورد توجه قرار گیرد.
بازار نیوز -  دکتر محمدرضا مردانی در پنجمین نشست سراسری رؤسای مراکز تابعه موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور که با حضور قائم مقام وزیر کشور در سالن غدیر وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: در حالی سومین سال از تشکیل این موسسه به شکل جدید را شروع می‌کنیم که 70 مرکز فعال علمی کاربردی، شش هزار استاد و مدرس و بیش از 44 هزار دانشجو و 42 هزار دانش آموخته این موسسه در کشور وجود دارند.

وی ادامه داد: در ترم جدید 64 رشته در مقطع کاردانی و 44 رشته در مقطع کارشناسی و 728 رشته محل برای این موسسه پیش‌بینی شده است و امیدواریم به تعداد دانشجویان اضافه شود.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: برگزاری 343 دوره کوتاه‌مدت و ضمن خدمت که معادل 13620 نفرساعت است از افتخارات مراکز علمی تابعه است که البته انتظار ما بیش از این‌ها بوده و امیدواریم در شش ماهه دوم سال 95 شاهد افزایش چند برابری این دوره‌ها باشیم.

مردانی افزود: ایجاد گروه‌های آموزشی تخصصی مهارتی و بررسی 100 عنوان رشته جدید ماموریت‌گرا در مراکز علمی کاربردی از مباحثی است که به‌ آن‌ توجه جدی داریم.

وی با بیان اینکه ایجاد دوره‌های مجازی و آموزش‌های الکترونیکی در دستور کار این موسسه قرار گرفته است، گفت: امیدواریم این طرح با کیفیت بالا در سطح کشور و به خصوص در مناطق محروم محقق شود.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور خاطرنشان کرد: ایجاد خوشه‌های فناوری در مراکز تابعه می‌تواند زمینه ورود به پارک‌های علم وفناوری را فراهم کند که گام‌های اولیه‌ آن برداشته شده و ایجاد خوشه‌های فناوری در دو مرکز در حال طی مراحل نهایی است و امیدواریم به زودی برای سایر مراکز نیز اتفاق رخ دهد.

مردانی تصریح کرد: جهت‌گیری در راستای ماموریت‌گرایی و ایجاد و اجرای آموزش‌های ماموریت‌گرا از اساسی‌ترین اهداف و سیاست‌های وزارت کشور و موسسه است و امیدواریم در این رابطه در صحنه عمل این موضوع به طور جدی در دستور کار مسؤولین قرار گیرد تا بتوانیم رسالت اصلی و ماموریت اساسی را که استفاده از ظرفیت آموزش عالی در راستای توانمندسازی کارکنان دستگاه اجرایی است، به خوبی عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: درسال‌های اخیر با حمایت وزیر کشور و استانداران و سایر مقام‌های استانی و محلی، یکپارچگی موسسه در پایان دومین سال از تاریخ شکل‌گیری آن مشهود است و نسبت به گذشته این موسسه در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور افزود: ایفای نقش ستادی و انجام وظایف اجرایی که مکمل یکدیگر هستند، در قالب یک نظام یکپارچه و متمرکز که از بهترین سیستم‌های اداری و سازمانی است، برای موسسه شکل گرفته و از افتخارات این مجموعه است که در وزارت کشور این مساله محقق شده‌ است.

مردانی اظهار کرد: از مباحثی که از این پس به دنبال آن هستیم، تعالی سازمانی و ارتقای کارآمدی مجموعه و رسیدن به بهره‌وری مطلوب در مسیر ماموریت‌های تعیین شده است.

وی تاکید کرد: مساله‌ای که در راس اولویت‌های موسسه قرار دارد، توانمندسازی، دانش‌افزایی و مهارت افزایی کارکنان و متولیان و مدیران دستگاه حاکمیتی موثر وزارت کشور و واحدها در سازمان‌های تابعه است.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه هدایت سایر دستگاه‌ها از وظایف حاکمیتی استانداری‌هاست، گفت: ما باید بر روی این مساله تمرکز کنیم و این موسسه ایجاد شده‌ تا تلاش‌های علمی، آموزشی و پژوهش‌های کاربردی خود را در راستای کارآمدی این مجموعه معطوف کند؛ در غیر این صورت وظایف ما هرچند هم موثر باشد، در مسیر اصلیمان قرار نگرفته است، چرا که ما متولی آموزش عالی کشور نیستیم، هرچند می‌توانیم به عنوان یاری‌کننده آن تعریف شویم.

مردانی با اشاره به اینکه امروزه در دنیا مفاهیمی همچون شهر هوشمند و مدیریت نوین شهری مطرح است، گفت: در جهان امروزی روز به روز خدمات‌رسانی به مردم برای کسب رضایتمندی شهروندان شکل جدیدی به خود می‌گیرد و امروزه  در دنیا در همه ابعاد مدیریت شهری‌ از سیستم‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر و دولت الکترونیک و سایر امکانات استفاده می‌شود، لذا وظیفه داریم تا با مطالعه، تدوین روش‌های نوین و ایجاد زمینه آموزش، بستر فعالیت شهرداری‌ها را در این مسیر تسهیل کنیم.

وی تصریح کرد: پژوهش‌های کاربردی می‌تواند زمینه خوبی برای شش هزار مدرس و همچنین کاربینی‌ها و کارورزی‌های دانشجویان موسسه فراهم کند.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: