bazarnews

کد خبر: ۵۹۳۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
رئیس سابق شورای رقابت گفت : تمام مناطق آزاد دنیا را ببینید مرکز تولیدات هستند و مرکزی هستند برای جذب سرمایه خارجی ولی ما به جای این که کالاها را از مرز وارد کنیم و حق گمرکشان را بدهیم و وارد بازار کنیم، جایی به نام منطقه آزاد گذاشتیم که افراد کالاها را وارد می کنند و مبلغ اندکی به این مناطق آزاد می پردازند تا کالاهایشان را به سرزمین مادر وارد کنند. یعنی بچاپ بچاپ!

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: جمشید پژویان در نشست اقتصادی بازارنیوز در باره وضعیت مناطق آزاد در کشور گفت: متاسفانه ما منطقه آزاد نداریم.اینها همان واژگانی است که ما از خودمان می سازیم ، مانند مالیات ارزش افزوده، بازار متشکل ارزی. منطقه آزاد در همه جای دنیا منطقه ای است که به دلیل سختی هایی که قوانین کشور مادر دارد، این منطقه از قوانین مالیاتی و غیره، آزاد می شود که بتواند تولید کند، نه این که وارد کند.

*مناطق آزاد در دنیا تولید کننده اند

او ادامه داد: تمام مناطق آزاد دنیا را ببینید مرکز تولیدات هستند و مرکزی هستند برای جذب سرمایه خارجی ولی ما به جای این که کالاها را از مرز وارد کنیم و حق گمرکشان را بدهیم و وارد بازار کنیم، جایی به نام منطقه آزاد گذاشتیم که افراد کالاها را وارد می کنند و مبلغ اندکی به این مناطق آزاد می پردازند تا کالاهایشان را به سرزمین مادر وارد کنند. یعنی بچاپ بچاپ!

مناطق آزاد نباید وارد کننده باشند

وی خاطر نشان کرد: دلیلی ندارد مناطق آزاد وارد کننده باشند. هرچه می خواهند وارد کنند،از طریق گمرک و به طور رسمی وارد کنند و حق گمرکی را هم بدهند. اما اگر می خواهند سرمایه گذار جذب کنند،می توان بسیاری از قوانین را برای تولید و سرمایه گذاری آزاد کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
0
0
حتما خودتون هم تو این مناطق بچاپ ،بچاپ داشتین که اصلاعات دقیق میدین ،چرا از این چپاولگران اسمی نمیبرین .اگه ادم درستی هستین بگین کیا هستند ، تا مردم هم بدونند .
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: