bazarnews

کد خبر: ۵۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
سید فرید موسوی گفت : تا زمانی که ساماندهی ساختار تقاضا صورت نگیرد، پاسخ به نیاز مصرف به درستی اتفاق نخواهد افتاد و صاحبخانه شدن برای جوان یک رویا خواهد شد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست اقتصادی بازارنیوز، متاسفانه در کسب اعتبارات برای تهران در مجلس، با مشکل مواجه هستیم. عده‌ای فکر می‌کنند که دغدغه‌های ما لاکچری است، حال آنکه اینطور نیست. ما ۳۵ نفر نماینده تهران یک طرف می‌ایستیم و مابقی نمایندگان مجلس، در مقابل ما قرار می‌گیرند.  بیش از ۵۰ درصد بار مالیاتی کشور را استان تهران تامین می‌کند، ولی در برگشت اعتبارات، تهران در پایین‌ترین سطح قرار دارد و وقتی می‌گوییم بخشی از آن را به تهران اختصاص بدهید، همه دادشان در می‌آید.

عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ به سوالی درباره عدم تطابق نوع عرضه با خواسته‌های مردم گفت: برخی دوستان، افزایش تعداد معاملات و رونق تولید و گران شدن قیمت را رونق بازار مسکن  می‌دانند، ولی من رونق در بازار مسکن را افزایش ساخت مسکن و پاسخ به نیاز مصرفی میدانم. اگر این پاسخ به نیاز مصرفی رخ بدهد، می‌توان گفت: در بازار مسکن رونق صورت گرفته است.

*ضرورت ساماندهی ساختار تقاضا
رییس فراکسیون جوانان مجلس افزود: تا زمانی که ساماندهی ساختار تقاضا صورت نگیرد، پاسخ به نیاز مصرف به درستی اتفاق نخواهد افتاد و صاحبخانه شدن برای جوان یک رویا خواهد شد. من نمی‌خواهم شعار بدهم، ولی بدانید که بحث مسکن، مشکل نسل ماست که باید آن را حل کنیم. حال که جوانان به ما کمک کردند و ما را به مجلس و فراکسیون جوانان آورده اند، ما باید به آن‌ها کمک کنیم. چون نسل قبل، ثبات خودش را دارد، ولی اطرافیان و هم نسل‌های ما  مشکل مسکن دارند.

وی افزود: ما در قانون منع به کار گیری بازنشستگان با وجود تهمت‌هایی که شنیدیم، اما آن را به سرانجام رساندیم. بنده از همه‌ی صاحب نظران و اساتید می‌خواهم که اگر برای جلوگیری از اقدامات سوداگرایانه طرحی دارند، ما را کمک کنند. این جنبه انتخاباتی ندارد، بلکه درخواستی عاجزانه از شما دوستان است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: