bazarnews

کد خبر: ۵۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
در نشست بازارنیوز مطرح شد؛
نماینده مجلس: شنیده ام به یک آرایشگر، چندین واحد داده اند و گفتند بساز. این هم چند واحد ساخته و با تغییر قیمت رها کرده و رفته است.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست اقتصادی بازارنیوز، با اشاره به کند بودن ابزار نظارتی مجلس گفت: ابزار‌های نظارتی مجلس، تذکر، سوال،  تحقیق و تفحص و استیضاح است که تقریبا هر کدام از این‌ها کارایی خودشان را از دست داده اند.

وی افزود: ما با اصلاح آیین نامه می‌خواهیم این‌ها را سرجایشان بر گردانیم. الان مثلا تذکری که داده می‌شود، مکاتبه‌ای می‌شود و تمام می‌شود و می‌رود. یا سوال که مطرح می‌شود به چه نتیجه‌ای می‌رسد؟ من وقتی بخواهم سوال بپرسم تنها مزیت این است که می‌توانم چند دقیقه از نفر کنار دستی بیشتر صحبت کنم. کدام یک از کارت‌های زرد تاثیر گذار بوده است؟ تحقیق و تفحص‌ها به کجا رسیده است؟ در بحث مسکن از این ابزار‌ها استفاده کردیم. بی تفاوت نبودیم. مالیات بر خانه‌های خالی را پیگیری کردیم. حتی حسب این پیگیری ها، دوستان وزارت راه و شهرسازی قول راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان را دادند.

موسوی درباره نظر وزارت اقتصاد درباره مالیات بر خانه‌های خالی گفت: رو راست می‌گویم، وزارت اقتصاد، چون درآمد چندانی از خانه‌های خالی دریافت نخواهد کرد، انرژی و توان خودش را صرف اجرا  نمی‌کند. می‌گوید سامانه را بدهید من مالیات را می‌گیرم. اصرار زیادی ندارند.

*یک آرایشگر؛ پیمانکار مسکن مهر

موسوی در ادامه با اشاره به مشکلات مسکن مهر، گفت: مسکن مهر، شاید طرح درستی باشد، ولی در اجرا با مشکلات زیادی مواجه است. مثلا یکی از پیمانکاران مسکن مهر پردیس، هیچ تخصصی در ساخت و ساز نداشته است. شنیده ام به یک آرایشگر، چندین واحد داده اند و گفتند بساز. این هم چند واحد ساخته و با تغییر قیمت رها کرده و رفته است. الان هم می‌گوید تا یک ریال آخر را به من ندهید، من کار را ادامه نمی‌دهم. مسکن مهر پردیس هم کم کم دارد دست دلال‌ها می‌افتد. ببینید در آن مناطق، چند مغازه برای تامین نیاز‌های اساسی ساکنین وجود دارد و چند بنگاه املاک؟

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: