bazarnews

کد خبر: ۵۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
در نشست بازارنیوز مطرح شد؛
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : تصویری در جامعه درست کردیم که گویا یک عده اسرائیلیِ بی دینِ نفوذی، پشت باجه بانک نشسته اند. نیتی هم جز حرام خواری و نابسامان کردن اقتصاد ندارند.

گروه بورس،بانک و بیمه بازارنیوز: سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست اقتصادی بازارنیوز، درباره نقش بانک‌ها در بازار مسکن گفت: الان فضایی ایجاد شده است که بانک‌ها شبیه بچه یتیم هستند که هر کسی فکر می‌کند می‌تواند هر نوع رفتاری را با آن‌ها انجام دهد.

وی افزود: شما در نظر بگیرید کوچه‌ای را که یک خانواده در آن زندگی می‌کنند هر روز پدر آن خانواده را وسط کوچه کتک می‌زنند. آن پدر می‌تواند دیگر آنجا سر بلند کند؟ نگاه ما متاسفانه به شبکه بانکی اینگونه شده است. فکر می‌کنیم که هر اتفاق ناگواری که در اقتصاد و تولید ما می‌افتد، یک پای قضیه بانک‌ها هستند.

 

*بعد از دفاع مقدس بانک ها در اقتصاد ما تامین مالی کردند

موسوی ادامه داد: قبول دارم انتظار از بانک‌ها بیشتر است و می‌توانستند بیشتر از این نقش آفرینی کنند، ولی همین توسعه در کشور را همین بانک‌ها رقم زدند. بعد از دفاع مقدس،  چه کسی در اقتصاد ما تامین مالی کرد؟ چه کسی در همین تحریم‌های کمرشکن نگذاشت مشکلات زیاد شود.

وی گفت: ممکن است با دفاع از بانکها، هزار اتهام هم به ما بخورد، ولی من این کار را با افتخار انجام می‌دهم. ما با قبول کوتاهی‌هایی که داریم در شبکه بانکی، احساس می‌کنم یک سری انتقادات هم به جای کمک وضعیت را حاد و پیچیده‌تر می‌کند.

*بانک‌ها کدام قانون را اجرا نکردند؟ /طوری بانکی‌ها را نمایش دادیم که گویا یک عده اسرائیلیِ بی دینِ نفوذی، پشت باجه بانک نشسته اند

موسوی مشکلات موجود در عملکرد بانک‌ها را به دلیل نقص قوانین تلقی کرد و اظهار داشت: کدام قانون را من به نظام بانکی کشور دادم، گفتم اجرا کن و اجرا نکرد. بانک‌ها هم تلاش خودشان را می‌کنند، ولی قوانین ما مشکل دارد. ما به بانک اجازه دادیم شرکت‌های تابعه بزند، بعد انتظار داریم در این وضعیت اقتصادی، سود هم بدهد ما خواستیم ناکارآمدی‌های خودمان را پوشش بدهیم، آن را به گردن بانک‌ها انداختیم.  دستمان در جیب بانک‌ها بود  و تصویری در جامعه درست کردیم که گویا یک عده اسرائیلیِ بی دینِ نفوذی، پشت باجه بانک نشسته اند. نیتی هم جز حرام خواری و نابسامان کردن اقتصاد ندارند.

موسوی ادامه داد: از همه کارشناسان خواهش می‌کنم نگاه به بانک‌ها را اصلاح کنند. بانک‌ها وقتی تامین مالی بیش از ۸۰ درصد اقتصاد ما را بر عهده دارند، نقش پدر خانواده را دارند که باید با افتخار، چتر حمایتی به سرشان بیافکنیم. در عین حال، باید تخلفات را شناسایی کنیم و ساز و کار‌های اجراییشان را درست کنیم. باید بانک مرکزی را تقویت کنیم که نظارت‌های درست اتفاق بیفتد، ولی این که همیشه در مظان اتهام باشند، را من شخصا نمی‌پسندم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: