bazarnews

کد خبر: ۶۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از افزایش ۵۰۰ تا ۹۵۰تومانی قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده در بازار توسط مرغداران خبر داد.

 مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با گلایه از رفتار خودسرانه مرغداران بیان کرد: اگرچه در حال حاضر نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده 8550تومان است اما مرغداران قیمت امروز را  9100 و فردا را 9500 تومان اعلام کرده‌اند.

بر این اساس، امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری 9100تومان، در کشتارگاه 12700تومان، قیمت پخش 12900 تومان و قیمت خورده فروشی 13900تومان است؛ همچنین قیمت هرکیلوگرم گوشت سینه با استخوان 24هزار تومان، بدون استخوان 25هزار تومان و فیله 26هزار تومان است.

یوسف‌خانی افزایش قیمت مرغ در بازار را ناشی از عرضه کم دانست و افزود: هیچ کمبودی در بازار نداریم و حتی به خاطر مازاد مرغ به فکر صادرات هم هستیم اما طمع و نارضایتی مرغداران از قیمت مصوب باعث شده عرضه به بازار را به صورت تعمدی کم کنند و همین موضوع باعث التهاب و افزایش قیمت‌ها شده است.

وی ادامه داد: هیچ نهاد ناظری مانع کار مرغداران نمی‌شود و زورشان تنها به واحد‌های صنفی می‌رسد، یعنی اگرچه صد درصد گرانی و تخلف از سمت مرغدار است اما واحد صنفی را برای گرانفروشی جریمه می‌کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی درباره آینده قیمت‌ها گفت: آینده قیمت مرغ تنها به عرضه بستگی دارد و تا زمانی که عرضه کم باشد قیمت‌ها افزایشی خواهد بود.

اقتصادآنلاین

برچسب ها: مرغ ، قیمت مرغ ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: