bazarnews

کد خبر: ۶۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: اتاق بازرگانی پیگیر اصلی و مصمم توقف و اصلاح قانون تجارت است و امید داریم که نظرات این بخش در جلد‌های بعدی این قانون لحاظ شود.

حسن فروزان‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه اتاق بازرگانی همواره مخالف و پیگیر توقف قانون تجارت است، اظهار کرد: با نمایندگان مجلس و افراد تاثیرگذار در این زمینه نامه‌نگاری و صحبت شده و در جلسات هیات نمایندگان نیز پیگیر موضوع هستیم تا اگرچه نتوانستیم مانع تصویب کتاب اول این قانون شویم اما حداقل بتوانیم از اشتباهات جلدی‌های بعدی جلوگیری کنیم.

این فعال بخش خصوصی خاطرنشان کرد: اتاق تهران به صورت رسمی در مخالفت با این قانون اعلام موضع کرده و موظف شده با همه ارگان‌هایی که با این موضوع در ارتباط‌اند از جمله دبیرخانه شورای سران سه قوه، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و دولت مکاتبه کند.

فروزان‌فرد با بیان اینکه قانون فعلی یک طرحی است در لباس لایحه تصریح کرد: آنچه که امروز به عنوان قانون مطرح شده، لایحه دولت نیست بلکه طرح نمایندگان مجلس است، بر این اساس دولت حق دارد درخواست بازگشت لایحه از مجلس را بدهد.

به گفته این فعال بخش خصوصی، اصلاح قانونی که الان در شرف تصویب است چرخه بسیار دشواری دارد و حتی غیرممکن است، بنابراین درخصوص کتاب اول دیگر دست اتاق بازرگانی بسته شده اما برای فصول بعدی این قانون تمام تلاش‌ها برای توقف مجلس درحال انجام است و به طور حتم حداقل برای کتاب دوم دست‌‌بستگی کتاب اول را نخواهیم داشت.

فروزان‌فرد تاکید کرد: در این قانون دیدگاه‌های متفاوتی با وضعیت فعلی قوانین کشور وجود دارد و مسلما در آینده باعث گرفتاری فعالان اقتصادی، تجار و نیز دستگاه قضا خواهد شد.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: