bazarnews

کد خبر: ۶۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
این روزنامه آمریکایی در بخشی از گزارش خود به بیانیه‌ای از دولت سعودی که برای نیویورک تایمز ارسال شده اشاره کرد و نوشت که دولت سعودی اطلاع داده است که عراق و پاکستان پیشنهاد میانجی‌گری گفتگو‌ها میان دو کشور را داده‌اند.

دولت سعودی این موضوع را که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان این طرح را ارائه کرده، رد کرد.

در این بیانیه آمده است: «تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها باید از سوی طرفی انجام شود که تنش‌ها را آغاز کرده و حملات را انجام داده نه عربستان سعودی.»

این در حالی است که عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در امور خارجه روز چهارشنبه گذشته (۱۰ مهر) در صفحه رسمی خود در توئیتر مدعی شد سخنان سخنگوی دولت ایران درباره پیام عربستان سعودی به ایران غیردقیق بوده است.

او نوشته آنچه اتفاق افتاد این بوده که برخی کشور‌های برادر خواستار تنش‌زدایی با ایران شده‌اند و عربستان سعودی به آن‌ها اطلاع داده که موضع ریاض، همیشه تلاش برای حصول امنیت و ثبات بوده است.

وی در پیامی دیگر نوشته است: «ما همچنین به آن‌ها اطلاع دادیم صلح باید از جانب طرفی حاصل شود که با اقدامات خصمانه خود در حال دامن زدن به تنش‌ها و گسترش هرج و مرج است. ما موضع خودمان درباره ایران را که همواره در تمامی مجامع اعلام می‌داریم و آخرین مورد آن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود به آن‌ها هم انتقال دادیم.»

عادل الجبیر ایران را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی کشور‌های دیگر متهم کرده و نوشته است: «موضع عربستان سعودی را در اینجا تکرار می‌کنم تا بشنوند: حمایت از تروریسم، سیاست تخریب و هرج و مرج، دخالت در امور داخلی کشور‌های عربی، توسعه سلاح‌های کشتار جمعی و برنامه موشک‌های بالستیک را متوقف کنید.»

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: