bazarnews

کد خبر: ۶۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
رئیس کل بانک مرکزی گفت:: باید بپذیریم با توجه به شرایط و مشکلاتی که در سیستم بانکی کشور ایجاد شده، یک شب ایجاد نشده که ما هم در یک شب رفع کنیم. خیلی‌ها می‌گویند یکی از کار‌های واجب اصلاح نظام بانکی است. ما داریم انجام می‌دهیم و شبانه روز درحال تفکر راجع به این موضوع هستیم، ولی بیان نمی‌کنیم. اطلاع رسانی نمی‌کنیم، زیرا سیستم بانکی حساس است. چه دلیلی دارد اطلاع رسانی کنیم؟

گروه بورس،بانک و بیمه بازارنیوز: عبدالناصر همتی،رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که در راستای فرمایشات رهبر انقلاب در زمینه جلوگیری از بنگاه داری بانک ها،بانک مرکزی چه اقداماتی انجام داده است،گفت: ما پیگیریم و بخش نظارت بانک مرکزی این کار را انجام می دهد.بانکم ها هم اقداماتی کردند و واگذاری هایی انجام شده است.

وی افزود:علت گره خوردن این موضوع این است که بانک ها شرکتداری  را دوست دارند و  مدیران شرکت ها هم استمرار شرکت ها را دوست دارند.حل این موضوع پیچیده شده است.

همتی تصریح کرد: دوست دارند یعنی این که مدیرعامل و هیئت مدیره دوست دارند بر مسند خود باشند.چون اگر شرکت ها به بخش خصوصی واگذار شود مشخص نیست که اینها همچنان سر کار باشند.

راهکارهایی را با وزیر اقتصاد داریم

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: راهکارهایی را با وزیر اقتصاد صحبت کردیم و او هم در این قضیه جدی هست خصوصا در ارتباط با بانک های دولتی که زیر نظر ایشان هستند.ما در حال تلاش هستیم تا امسال کارهای مهمی انجام دهیم.

وی ادامه داد: بانک های ناتوان را جمع می کنیم،ادغام بانک های مربوط به نیروهای مسلح را شروع کردیم و به زودی همه در بانک سپه ادغام می شوند.الان این 5 بانک تحت مدیریت بانک سپه هستند و راهبردشان را این بانک تعیین می کند.

مشکلات بانکی در یک شب ایجاد نشده که در یک شب اصلاح شود

من این را به مقامات عالی کشور توضیح دادم که باید بپذیریم با توجه به شرایط و مشکلاتی که در سیستم بانکی کشور ایجاد شده،یک شب ایجاد نشده که ما هم در یک شب رفع کنیم.خیلی ها می گویند یکی از کارهای واجب اصلاح نظام بانکی است.ما داریم انجام می دهیم و شبانه روز درحال تفکر راجع به این موضوع هستیم ولی بیان نمی کنیم.اطلاع رسانی نمی کنیم زیرا سیستم بانکی حساس است.چه دلیلی دارد اطلاع رسانی کنیم؟

برچسب ها: همتی ، بانک ، بانک مرکزی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: