bazarnews

کد خبر: ۶۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
رئیس کل بانک مرکزی:
گزارش ماهانه تولیدات صنعتی شرکت‌های بورسی که بیش از نیمی از تولید صنعتی کشور را در اختیار دارند، حکایت از این دارد که رشد تولید صنعتی شهریور ماه نسبت به مرداد ماه،۱/۲ درصد مثبت بوده است.

گروه بورس،بانک وبیمه بازارنیوز: عبدالناصرهمتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: گزارش ماهانه تولیدات صنعتی شرکت‌های بورسی که بیش از نیمی از تولید صنعتی کشور را در اختیار دارند، حکایت از این دارد  که رشد تولید صنعتی شهریور ماه نسبت به مرداد ماه ،1/2 درصد مثبت بوده  است.

بر مبنای گزارش پژوهشکده پولی و بانکی بررسی ها نشان میدهد، از ابتدای سال 98 روند رشد منفی صنعتی، بطور ماهانه ، کاهنده بوده است و درماه شهریور مثبت شده است. شاخص مستخرج از 230 شرکت صنعتی بورسی، هم راستا با شاخص تولید صنعتی  کل کشور است و لذا، با توجه به اینکه شاخص های رسمی کل کشور با تاخیر منتشر میشود این شاخص بورسی  می تواند جایگزین خوبی  برای تغییرات ماهانه صنعت و حمایت کننده ای مناسباز مثبت شدن رشد غیر نفتی کشور باشد، که در آمار سه ماهه اول سال نیز مشهود بود. این نکته مهم را نیز باید تایید نمایم که این گزارش به معنای جبران کاهش تولیدات صنعتی نیست و بایستی در موردتشکیل سرمایه ثابت در کشور و نرخ سرمایه گذاری که روند نگران کننده ای دارد، چاره جویی کرد.

 

تولیدات صنعتی در شهریور ماه ۱.۲ درصد نسبت به مرداد ماه امسال افزایش داشته است

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: