bazarnews

کد خبر: ۶۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
تور وان یکی از تورهای به یادماندنی برای گردشگران در سراسر جهان است. چون زیبایی های زیادی را در دامان خود به نمایش می گذارد.

تور وان یکی از تورهای به یادماندنی برای گردشگران در سراسر جهان است. چون زیبایی های زیادی را در دامان خود به نمایش می گذارد. ضمن اینکه این زیبایی در چهار فصل سال همچنان باپرجاست و شما می توانید با توجه به رغبت و علاقه مندی خود، فصل مناسب برای بهره مندی از این زیبایی ها را انتخاب کنید.

تور وان یکی از تورهای مفصل دنیاست که می تواند ترکیبی از جاذبه های طبیعی را در اختیار سایر توریست ها قرار دهد. این جاذبه ها برای طبیعت دوستان، علاقه مندان به تاریخ و طرفداران نواحی مهیج بسیار با اهمیت می باشد.

کلیسای جامع اوختامار  شهر وان

به گزارش سفر باتو ، این کلیسای بزرگ نیز یکی از قدیمی ترین و معروف ترین بناهای تاریخی موجود در شهر وان می باشد. این کلیسا در جزیره اوختامار قرار دارد. بر روی قسمت بیرونی کلیسا نیز بخشی از فرهنگ و هنر تلفیق شده دیده می شود. بر روی دیواره های بیرونی این کلیسا، داستان هایی از انجیل به شکل تصویری نقش گرفته است. معماری به کار رفته در بنای کلیسای اوختامار نیز بی نظیر و اعجاب برانگیز می باشد. این کلیسا در سال 915 میلادی بنا شده و قدمتی دیرینه دارد. به همین خاطر گنجینه کاملی از فرهنگ و مذهب کشور ترکیه می باشد.

از دیگر ویژگی های شگفت انگیز این کلیسا، موقعیت قرارگیری آن می باشد. این کلیسا بر روی کوه ها قرار گرفته و در جزیره زیبای آختامار می باشد. دریاچه وان نیز این کلیسا را به خوبی احاطه کرده است. بنابراین با رفتن به شهر وان می توانید یک جزیره زیبا در دل یک دریاچه خاص و یک کلیسا بر فراز کوه ها را با هم نظاره نمایید.

کلیسا از اهم ترین عناصر جاذبه گردشگری تور وان و جزیره آختامار می باشد. این کلیسا علاوه بر نقش مذهبی، نقش فرهنگی و هنری خوبی نیز دارد. ضمن اینکه تصویر کننده فرهنگ، هنر، مذهب و تمدن این مرز و بوم می باشد.در معماری این کلیسا از رنگ های قرمز رنگ استفاده شده وهمین موضوع باعث تفاوت ساختمان کلیسا شده است. این سنگ های قرمز رنگ توفا نام دارند. ترادات مندت معماری است که در سال های 915 تا 921 میلادی(6 سال)این بنا را تاسیس کرده است. در سنگ بنای این ساختمان از سنگ های محکم استفاده شده و همین موضوع باعث حفظ شدن این بنا در برابر سایر عوامل محیطی شده است. سنگ های توفا از نواحی مجاور با کشتی به این محدوده حمل شده اند. کلیسا قدمت زیادی دارد و این قدمت به 1000 سال می رسد.

در نمای داخل و دیوارهای درونی این کلیسا نیز از نقاشی های زیبایی استفاده شده که آن را به یکی از کلیساهای پرطرفدار در سطح جهان تبدیل می کند.

قلعه هوساپ شهر وان

این قلعه نیز یکی از بناهای قابل تأمل در کشور ترکیه و شهر وان می باشد. این قلعه از زمان قرون وسطی همچنان پابرجا باقی مانده است و شکوه و عظمت زیادی را به نمایش می گذارد. درباره ساخت این قلعه نیز حواشی و گفته های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال می گویند که پادشاه این بنا پس از تکمیل قلعه به دست معمار، دست های معمار را از بدن جدا کرده تا دیگر نتواند چنین بنایی خلق نماید. بقایای قلعه بنا شده مربوط به سال 1643 میلادی بوده و قدمت زیادی دارد. قلعه هوساپ با مرکز شهر وان حدود پنجاه کیلومتر فاصله دارد. در منطقه تفریحی وان، نمونه های زیادی از قلعه های مستحکم را می توان یافت. این موضوع به دلیل تمدن حاکم بر این منطقه یعنی تمدن اورارتو می باشد.

 

آبشار مرادیه شهر وان

این آبشار فوق العاده از جمله جاذبه های طبیعی در سیاحت وان می باشد. کسانی که به این سرزمین سفر کرده اند، زیبایی این آبشار را حتماً دیده اند. این منظره برای طبیعت دوستان بسیار فریبنده و جذاب است. آبشار مرادیه در کشور ترکیه از مهم ترین دلایل برای جذب توریسم می باشد. این آبشار از نظر موقعیتی در حد فاصل 80 کیلومتری شهر وان واقع شده و یکی از جذاب ترین ویژگی های انحصاری آبشار این است که در فصل زمستان از حالت همیشگی خارج می شود و یخ می زند. آبشار مرادیه در فصل تابستان و زمستان دیدنی و تماشایی است. منظره یخ زده این آبشار باعث شده تا بسیاری از افراد، فصل زمستان را برای تور وان انتخاب کنند. آن ها تمایل دارند شکوه و عظمت یک آبشار یخ زده در دل طبیعت را از نمای نزدیک تماشا کنند. این آبشار در فضای طبیعی قرار گرفته و می تواند از فضای سبز اطراف نظاره گر آن باشید.  همچنین اطلاعات بیشتر در مورد تور قشم را در سایت ببینید.

 

خانه گربه های تور وان

یکی از شاهکارهای سیاحت وان, بازدید از خانه گربه های شهر وان می باشد. گربه های این محدوده به خصوص هستند. این گربه های سفید با چشم های رنگی متفاوت دیده می شوند. از این رو بسیار جذاب و دیدنی هستند. ضمن اینکه از قابلیت های متمایزی نسبت به سایر گربه ها برخوردارند. به همین دلیل مورد توجه گردشگران قرار می گیرند. این گربه ها شناگران خوبی در آب هستند. این موضوع در جلب توریسم این منطقه تاثیر بسیار زیادی داشته است. در این محدوده خانه گربه های متفاوتی برای این حیوانات تهیه شده است که در نوع خود بسیار متفاوت و جذاب می باشد. این گربه ها، گربه های خاصی هستند. نکته مهم دیگری که سبب جذابیت این گربه ها شده، این است که نسل این گربه ها در حال انقراض است. به همین خاطر برای مراقبت از آن ها مکان مناسبی تاسیس شده است. این مکان زیر نظر سازمان گردشگری ترکیه می باشد. گربه ها در اطراف دریاچه وان ساکن هستند و در همین دریاچه نیز شنا می کنند.  

برچسب ها: وان ، ترکیه ، گردشگری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: