bazarnews

کد خبر: ۶۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
از دیگر تفرجگاه‌های دوبی می‌توان به پارک الممزر است، پارک الممزر یکی از گوهرهای پنهان دبی هست که از هکتارها سبزه‌زار و یک محیط ساحلی زیبا تشکیل‌شده است.

دوبی یکی از مقصدهای مهم گردشگری در جهان است و توریست‌ها را از جاهای مختلفی به آن سفر می‌کنند. بیشتر از هشتاد خط هوایی از مقصدهای مختلف دنیا به دبی می‌روند، درنتیجه دوبی یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان را در خود جای‌داده است، آب‌وهوای دوبی گرم و خشک است و دمای بالای 40 درجه‌ای به‌طور میانگین در روز دارد، سرگرمی‌های زیادی برای تجربه در طول مدت اقامت شما در اینجا وجود دارد. دوبی با داشتن مراکز خرید مختلف یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای خرید است. ازجمله مراکز خرید می‌توان به ابن‌بطوطه اشاره کرد که بزرگ‌ترین مرکز خرید موضوعی در جهان است. این مرکز خرید در نزدیکی شیخ زائد واقع‌شده و مجموعه‌ای جذاب از فروشگاه‌های برند، مغازه‌های کوچک، سینما و بیش از 50 رستوران را تشکیل می‌دهد. از دیگر مراکز خرید برجمان را می‌توان نام برد، فروشگاه‌های برجمان را برندهای معتبر و محبوب بین‌المللی ازجمله کریستین دیور، والنتینو، کریستین لاکروز، لوو، کارتیه، بربری، کلوین کلاین و ... تشکیل می‌دهند. اگر به دنبال مکانی می‌گردید که تمامی برندها را در خود داشته باشد، مرکز خرید برجمان انتخابی عالی خواهد بود. از عطر و لباس‌های مجلسی گرفته تا کالاهای الکترونیکی و کفش و لباس ورزشی، همه‌چیز در برجمان پیدا می‌شود. بهترین فصل خرید از این مجموعه لاکچری ژانویه، فوریه، ژوئن و اوت است چرا برجمان در این زمان‎‌ها حراج‌های فصلی خود را برگزار می‌کند و اجناس برند را می‌توان با قیمت مناسب بخرید. مرکز خرید امارت مال دیگر مرکز خرید بزرگ دبی است، این مرکز خرید در منطقه شیخ زاید قرار دارد. انواع برندهای جهانی مانند اچ اند ام، دبنهامز، هاروی نیکولس، زارا، لاگوست و سایر برندها در این مرکز شعبه دارند.

این پارک‌های آبی دبی در تور دبی  هستند که باعث می‌شوند گردشگران این شهر، تمایل به بازگشت دوباره و چندباره به آن را داشته باشند. این پارک‌ها در تمام طول سال فعالیت می‌کنند و برای هر سنی، چیزی جدید برای عرضه دارند. سرسره‌های مختلف و وحشت‌آور برای علاقه‌مندان به هیجان گرفته تا سواحل بتنی و لانژ‌ برای آن دسته از کسانی که دوست دارند همه‌چیز را آرام‌تر تجربه کنند. پارک آبی لگولند، در میان تمام پارک‌های آبی دبی جالب‌ترین تجربه را در خود جای‌داده است. بیشتر سرسره‌ها و تفریحات این  پارک آبی، این قابلیت را دارند که کودکان را به‌صورت  دوتایی و چندتایی سوار کنند  و بسیاری دیگر از تفریحات آن‌هم گروهی هستند. علاوه بر این قسمتی به نام قایق‌سازی وجود دارد که کودکان می‌توانند با استفاده از لگو، هر نوع قایقی که می‌توان ساخت را بسازند، آن را به آب بیندازند و امکان استفاده از آن را آزمایش کنند. لگولند برای خانواده‌هایی که کودک زیر 12 سال دارند بسیار مناسب است و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای آنها به ارمغان می‌آورد.

به گزارش سفر باتو ، وایلد وادی قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین پارک آبی دبی، از سال 1999 شروع به کار کرده و گردشگران و مردم محلی زیادی را به خود کشانده است. سرسره‌ها مستمراً بازسازی و تعویض شده و پارک همیشه با طراوت و جدید به نظر می‌آید. 30 سرسره مختلف و هیجان‌انگیز در این پارک وجود دارد. وایلد وادی دارای انواع گستره‌ای از  امکانات تفریحی است. ازجمله آن‌ها قایق‌سواری در طول رودخانه مواج، سرسره بازی، و وایپ اوت و درنهایت، گل سرسبد این وسایل بازی، سرسره جمیرا با 120 متر طول، 30 متر ارتفاع و سرعتی بیش از 80 کیلومتر بر ساعت است. اگر پارک‌های آبی آمریکا را در نظر نگیریم، این سرسره بزرگ‌ترین سرسره آبی جهان است.

باغ‌وحش حیات زیرآب و آکواریوم دبی، یک بخش اصلی و کانونی از امکانات گسترده تفریحی مرکز خرید دبی یا دوبی مال است. این مکان در مرکز خرید ۱٫۱۱ میلیون کیلومترمربعی دوبی قرارگرفته است و یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های شهر دبی به‌حساب می‌آید.. این آکواریوم به‌عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم فضای بسته جهان به‌حساب می‌آید. ظرفیت مخزن آب عظیم این آکواریوم بیش از ۱۰ میلیون تن است. این آکواریوم محل زندگی بیش از ۳۳ هزار موجود آبزی است که از ۲۰۰ گونه مختلف هستند. در میان این موجودات می‌توان به کوسه‌ها و سفره‌ماهی‌ها اشاره کرد. پنل آکریلیک که وزن آن بیش از ۲۴۵ هزار کیلوگرم بوده و ابعاد آن نیز ۳۲٫۸ در ۸٫۳ متر با ضخامت ۷۵۰ میلی‌متر است آکواریوم را در بر گرفته. این پنل در کتاب رکوردهای گینس سال ۲۰۱۰ به‌عنوان بزرگ‌ترین پنل در نوع خود به ثبت رسیده است. این آکواریوم بر اساس نیازهای منحصربه‌فرد افراد، گزینه‌های مختلفی را برای لذت بردن از حیات دریایی خود ارائه می‌کند. این بلیت‌ها شامل گزینه‌هایی مانند دسترسی ترکیبی، بسته آکواریوم پلاتینی‌امی و بن خرید از هدیه فروشی آکواریوم می‌شوند.

از دیگر تفرجگاه‌های دوبی می‌توان به پارک الممزر است، پارک الممزر یکی از گوهرهای پنهان دبی هست که از هکتارها سبزه‌زار و یک محیط ساحلی زیبا تشکیل‌شده است. پارک ساحلی الممزر با پنج ساحل ماسه‌ای زیبا و تمیز، فضای آزاد چمن و انبوهی از گیاهان پارک ایده آلی بوده و ارزش بازدید را حتی برای افرادی که در دیره زندگی نمی‌کنند را دارد. این مجموعه ساحلی وسیع با بیش از 1600 اصله نخل خرما، 300 درخت نارگیل و 6000 گونه گیاهی دیگر، مناظری سرزنده و روح‌بخش را مقابل چشمان شما قرار داده است. در این مجموعه یک آمفی‌تئاتر بزرگ نزدیک نرودی وجود داشته  و سواحل حفاظت‌شده دارای مناطق سرپوشیده برای شنا و اتاق‌های رختکن با دوش می‌باشند. صندلی‌های آفتاب‌گیر نیز در ساحل موجود هستند. روز دوشنبه روز بانوان است و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، ایستگاه القیاده، 6.5 کیلومتر با پارک فاصله دارد و چهارشنبه‌ها نیز روز خانواده است، به این معنا که مردان مجرد مجاز به ورود نیستند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: