bazarnews

کد خبر: ۶۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
بر اساس اعلام منابع و همچنین اسناد معتبر از شرکت PDVSA پالایشگاه نفتی رلیانس هند، بارگیری نفت از ونزوئلا را پس از 4 ماه وقفه ادامه خواهد داد.

این گزارش می‌نویسد، بارگیری نفت ونزوئلا توسط شرکت هندی باعث خواهد شد ذخایر حجم عظیمی از نفت این کشور که در ماه‌های گذشته ذخیره شده است، تا حدودی کاهش یابد.
آمریکا در ماه ژانویه تحریم سختی را علیه شرکت نفتی ونزوئلا اعلام کرد و صادرات نفت این کشور به عنوان عضو اوپک را به مقاصد اصلی ممنوع کرد.
در ماه آگوست واشنگتن تحریم‌های دیگری را اعمال کرد، اینکه شرکت‌های غیرآمریکایی را تهدید به اقدامات تنبیهی کرد، در صورتی که بخواهند حمایت‌های مالی از دولت ونزوئلا انجام دهند.
این اقدامات بسیاری از مشتریان بزرگ شرکت نفتی ونزوئلا را ترساند و از خرید نفت ونزوئلا دوری کردند.
نماینده پالایشگاه رلیانس هند روز چهارشنبه اعلام کرد، به رغم تحریم‌های نفت آمریکا،گازوئیل از ونزوئلا خریداری می‌کنند و می‌تواند این به عنوان جایگزین فراورده‌های پالایشگاهی شود.
این شرکت توضیح داده است خرید گازوئیل در حقیقت نقض تحریم‌های آمریکا به حساب نمی‌آید.
هنوز شرکت دولتی PDVSA در این باره توضیح نداده‌اند.
بر اساس این گزارش ، شرکت رلیانس به نفت سنگین ترش ونزوئلا نیاز دارد، چرا که این پالایشگاه‌ها طوری ساخته شدند که می‌توانند این نوع نفت را فرآوری کنند.
تحریم‌های آمریکا علیه دو کشور ایران و ونزوئلا باعث شده که شرکت پالایشگاهی رلیانس هند و شرکت‌های مشابه آن این نوع نفت را به سختی تهیه کنند.

برچسب ها: نفت ، ایران ، ونزوئلا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: