bazarnews

کد خبر: ۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون از تشکیل ۱۴ تعاونی سهامی عام در شش استان کشور و فراهم شدن شرایط حضور این تعاونی‌ها در بورس خبر داد.
بازار نیوز - علیرضا ناطقی ، ‌ اظهار کرد: این تعاونی‌ها با سرمایه اولیه هزار میلیارد ریال و ۶۰۰۰ نفر سهامدار آماده ورود به بازار سرمایه هستند.

 وی افزود: بر اساس ماده ۷۵ الحاقی به قانون بخش تعاون و آیین نامه جدید، زیرساختهای ورود تعاونی‌های متعارف فراهم شده که می‌توانند در بورس حضور پیدا کنند.

ناطقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تامین مالی بخش تعاون از طریق بازار سهام، گفت: در صورت ورود تعاونی‌های متعارف به تابلوهای معاملات بازار سرمایه، تحول عظیمی را در بخش تامین مالی تعاونی‌ها و رونق بورس شاهد خواهیم بود.

به گفته مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، ‌ هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی فعال در زمینه‌های مختلف اقتصادی در حال فعالیت هستند که هر یک از آنها ظرفیت بالقوه‌ای برای ورود به بورس و انجام معاملات بازار سرمایه دارند.

وی همچنین از نهایی شدن نحوه ورود تعاونی‌ها، مراحل ثبت و بلوک‌بندی آنها خبر داد و گفت: تعاونی‌ها بر اساس آیین نامه جدید می‌توانند نسبت به تامین مالی از  طریق انتشار اوراق بهادار در چارچوب مصوب سازمان بورس اقدام کنند، سازمان بورس نیز متقابلا مکلف شده مطابق مقررات نسبت به ثبت اوراق بهادار تعاونی‌های سهامی عام و تمهید قابلیت خرید و فروش سهام اقدام کند.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به تاکید قانون برنامه پنجم و سیاستهای اصل ۴۴، ‌ تعاونی‌ها در آینده نزدیک به عرصه بانکداری نیز ورود کنند.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: