bazarnews

کد خبر: ۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
رئیس مرکز آمار ایران از آغاز سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از فردا(شنبه)خبرداد و از مردم خواست تا مشارکت خود را در این طرح ملی به حداکثر برسانند.
بازار نیوز - امیدعلی پارسا  از  شروع سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال ۹۵ از نخستین دقایق بامداد فردا(سوم مهرماه) خبرداد و گفت: تقاضای ما از مردم این است که مشارکت خود را در این طرح ملی به حداکثر رسانده و با ماموران مرکز آمار در این طرح، نهایت همکاری را صورت دهند.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال ۹۵ تا ۲۴ مهرماه ادامه خواهد داشت، افزود: طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های مناسبی در عرصه اینترنت در کشور صورت گرفته و بر اساس برآوردها، ضریب نفوذ اینترنت هم اکنون در کشور به ۴۵ درصد رسیده است، بنابراین انتظار می‌رود که ۳۵ درصد خانوارهای ایرانی در این طرح ملی، به صورت اینترنتی شرکت کرده و اطلاعات خود را به ثبت برسانند، ضمن اینکه کد رهگیری که سامانه به آنها تحویل می‌دهد را نزد خود نگهداری کرده و در زمان مراجعه ماموران مرکز آمار، آن را تحویل دهند.

وی با بیان اینکه 700 فعالیت در اجرای سرشماری نفوس و مسکن امسال مشارکت دارند، تصریح کرد: مردم از ساعت ۲۴ امشب می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی www.sarshomari۹۵.ir اطلاعات خود را به ثبت برسانند، ما امیدواریم امکانات اینترنتی به بهترین شکل در اختیار مردم قرار گیرد تا فرم‌ها را به راحتی تکمیل کرده و ارسال نمایند، البته در این رابطه هماهنگی‌های لازم نیز با اپراتورها صورت گرفته است.

پارسا ادامه داد: فرم‌های اینترنتی سرشماری به صورت ساده و روان تهیه شده و مردم با در اختیار داشتن اطلاعات دقیق هویتی خود و نیز کدپستی صحیح می‌توانند در این سرشماری شرکت کرده و اطلاعات خود را وارد نمایند، سوالات طرح شده نیز به صورت بسیار ساده است و هر فردی می‌تواند به راحتی به آن پاسخ دهد.

وی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 را گذار از سرشماری‌های سنتی به سرشماری مدرن و روز دنیا دانست و خاطرنشان کرد: راحتی و آسایش مردم، کاهش هزینه‌های سرشماری برای کل نظام و سیستم و نیز پیوستن نظام آماری ایران به نظام‌های آماری روز دنیا از جمله مزایای سرشماری به شیوه اینترنتی است. این در شرایطی است که مردم با هر گوشی هوشمندی، در هر جا و هر نقطه از کشور که پوشش اینترنت داشته باشد، به راحتی می‌توانند نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام نمایند.

به گفته پارسا، سرشماری حضوری نفوس و مسکن در سال ۹۵ نیز از ۲۵ مهرماه آغاز شده و تا ۲۵ آبان‌ماه ادامه خواهد یافت و افرادی که به هر دلیلی به صورت اینترنتی در این طرح شرکت نکرده باشند، می‌توانند به پرسش‌های ماموران سرشماری به صورت حضوری پاسخ داده و اطلاعات خود را به ثبت رسانند.

بر اساس سامانه‌ای که برای مشارکت اینترنتی مردم در این سرشماری تدارک دیده شده است، تا لحظه انتشار این خبر، کمتر از ۱۳ ساعت و ۲۳ دقیقه به آغاز سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال ۹۵، زمان باقی مانده است.
مهر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: