bazarnews

کد خبر: ۶۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
در حاشیه نشست هیات دولت مطرح شد؛
سخنگوی دولت گفت : این اطمینان را می دهم که حذف یارانه ها حتی به سمت طبقه متوسط هم نخواهد رفت.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز : مهمترین نکات مطرح شده توسط علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت به شرح زیر است :

کاهش 30 درصدی واردات کالای مصرفی

 *در جلسه امروز هیات دولت دو گزارش مهم هم مطرح شد،  یک گزارش درباره واردات و صادرات بود که معمولا در هر جلسه یا یکی در میان بنا به اهمیت مطرح می‌شود و مورد بحث قرار می‌گیرد. ما در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، واردات کالاهای مصرفی‌مان ۳۱.۶ درصد کاهش یافته است. از حدود شش هزار ردیف تعرفه فعال، هزار و ۵۲۴ ردیف تعرفه واردات آنها ممنوع شده است. این مسئله از جهت اشتغال داخلی، ساخت داخلی و کیفیت آن علامت خوبی است.  

کاهش دو میلیارد دلاری قاچاق

*امروز گزارش داده شد که قاچاق و واردات غیررسمی هم کاهش یافته است. ما در این رابطه دو میلیارد دلار کاهش قاچاق را داشتیم. این گزارش خوبی بود که با بحث اشتغال ارتباط دارد. 

سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مسئول سامانه تضامین 

*مسئولیت سامانه جامع مدیریت تضامین با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است. این سامانه به نحوی تعریف شده است که تمام شرکت‌های دولتی، دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مورد تضامینی که اتخاذ می‌کنند، از چارچوب‌های واحد پیروی کنند که بار مالی مشخص آن در آینده نیز مدنظر گرفته شود. این سامانه تضامین را منطقی می‌کند و هم بار مالی تصمیمات را برای سال‌های آینده پیش‌بینی‌پذیر کرده و از ایجاد بار مالی بیشتر جلوگیری می‌کند.  

با شرایط فعلی حذف 30 میلیون نفر امکان پذیر نیست

*حذف یارانه ها قانون مجلس است و  اجرای این قانون به اندازه وسع دولت است وسع به معنای تشخیص دولت نسبت به ثروتمند بودن افراد است؛ بارها اعلام کردیم که گستردگی قانون با شرایط فعلی کشور و با شرایط شناسایی یارانه بگیران امکانپذیر نیست که یارانه ۳۰ میلیون نفر را حذف کنیم، اما به تدریج یارانه ثروتمندانی که شناسایی می شوند، حذف می شود.

حذف یارانه بگیرها، به سمت طبقات متوسط نخواهد رفت

*  برخی حذف ها ناشی از اتفاقات شناسنامه ای بود که در برخی مناطق نگرانی هایی ایجاد کرد، قبل از تعطیلات جلسه ای مشترک با سازمان هدفمندی یارانه ها و معاونت رفاه وزارت تعاون برگزار شد که به شکل منظم و هماهنگ تر پیش برود و این اطمینان را می دهم که این حذف حتی به سمت طبقه متوسط هم نخواهد رفت.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: