bazarnews

کد خبر: ۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از آغاز به‌کار دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب با حضور ۱۴۰ شرکت خارجی از ۲۵ کشور جهان و ۲۵۹ شرکت داخلی از فردا (یکشنبه) خبر داد.
بازار نیوز - رحیم میدانی امروز در نشست خبری در خصوص برگزاری نمایشگاه آب گفت: این نمایشگاه ساعت ۱۰ فردا، در فضایی به وسعت ۲۵ هزار مترمربع کار خود را آغاز خواهد کرد و شرکت‌های داخلی و خارجی آخرین دستاوردهای خود را در زمینه آب و تاسیسات فاضلاب به معرض دید عموم خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما به شدت روی فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان حساس است و این موضوع مورد حمایت وزارت نیرو، صنعت آب و فاضلاب کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، اظهار کرد: اگر بتوانیم نظریه‌ها را تبدیل به اجرا کنیم و ایده تبدیل به پدیده شود، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در ادامه با اشاره به لایحه‌ای که در برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه شده تا با مدیریت در مصرف، ۱۱ میلیارد مترمکعب در آب مصرفی صرفه‌جویی شود، افزود: در سال ۱۴۲۰ جمعیت کشور به ۱۰۶ میلیون نفر خواهد رسید که ۵۰ درصد این جمعیت در فلات مرکزی که از هم اکنون با مشکل کم آبی روبروست، ساکن می‌شوند و وزارت نیرو بایستی با برنامه‌های دقیق از جمله انتقال حوضه به حوضه و استفاده از آب شیرین کن‌ها و غیره بتواند مشکل کم آبی فلات مرکزی و سایر مناطق کشور را حل کند.
میدانی اضافه کرد: تاکید وزارت نیرو این است که باید از ورود صنایع پرمصرف، به فلات مرکزی جلوگیری شود.

این مدیر ارشد وزارت نیرو با بیان اینکه وزارت صنعت و معدن، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی همگی در سامانه‌های فاضلاب خانگی، کشاورزی و صنعتی بایستی مدیریت داشته باشند گفت: در ۲۵ شهریور سال ۱۳۹۳ در شورای عالی آب مصوبه ای داشتیم و وزارت کشاورزی موظف شد ظرف مدت ۲ سال برای دشت‌های مختلف کشور الگوی کشت مناسب با اقلیم هر دشت تهیه کند و گیاهان پرمصرف منطقه به گیاهان کم مصرف تبدیل شوند و اصللاح شیوه‌های آبیاری نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه میزان مجاز برداشت آب زیرزمینی به تفکیک ۶۰۹ محدوده مطالعاتی ابلاغ شده است، گفت: آب سطحی نیز به تفکیک حوضه‌های آبریز ابلاغ شده که با این اطلاعات می‌توان روی الگوی کشت برنامه‌ریزی کرد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: