bazarnews

کد خبر: ۶۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
«امیرحسین تبیانیان» : بطورکلی از ابزارهای مختلفی برای فروش نفت خام حتی در شرایط تحریم فعلی در حال استفاده است.

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی گفت: صادرات نفت خام کشور در شرایط حاضرمتوقف نبوده بلکه از مسیرهای مختلف در حال انجام است.وی همچنین اظهارداشت: بازاریابی و فروش نفت خام از طریق بورس انرژی ایران از جمله روش های که از سال 1397 در کشور آغاز شده است.
نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی گفت: در حال حاضر هم نفت خام و هم مشتقات نفتی مثل بنزین و گازوئیل در رینگ صادراتی بورس عرضه می شود.
وی در ادامه افزود: فروش نفت ایران در بورس انرژی تنها مسیر فروش نیست بلکه یکی از مسیرهای بازاریابی و عرضه در کنار سایر روش هاست.
تبیانیان تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران مانند گذشته بطور مستقیم نفت کشور را روی ریل صادرات قرار می دهد.
وی به رادیو اقتصاد گفت: قیمت ها در روش های مختلف فروش ثبت و در حال حاضر نفت ایران با یک قیمت مشخصی بازاریابی و صادر می شود.
نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی افزود: اصل وظیفه شرکت ملی نفت اینکه نفت (ثروت ملی) را به بهترین قیمت بازار یابی و به فروش برساند حتی یک سنت ارزان فروشی یا کم فروشی این ثروت ملی به نوعی ضرر به منافع مردم و کشور است.
وی با اشاره به اینکه نفت خام ایران به تناسب مقاصد مختلف قیمت های مختلفی دارد، اظهارداشت: این قیمت ها برای نفت خام ایران ثبت و همان مبنای برای قیمت گذاری حتی در داخل بورس انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.
تبیانیان تصریح کرد: هم اکنون جذابیت قیمتی در بورس انرژی نسبت به سایر مسیرها به دلائل مختلف بیشتر است چون همه به دنبال این هستندکه بورس انرژی یک مسیر جدیدی باشد و رشد و نمو پیدا کند.
وی گفت: تاکنون تقاضای در بورس انرژی با هر قیمت و شرایطی وجود نداشته که منجر به معامله نشده باشد بلکه تمامی تقاضاها به هر نحوی منجر به معامله شده است.
نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی افزود: بطورکلی از سال 97 تاکنون در مجموع 34 مرتبه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی عرضه شده است.
وی به رادیو اقتصاد اظهارداشت: حجم عرضه نیز در هر بار متفاوت و طبق معمول بین یک تا دو میلیون بشکه بوده است.
تبیانیان تصریح کرد: تاکنون هم نفت خام سبک و هم نفت خام سنگین طی عرضه های مختلف در بورس انرژی فروخته شده است.
برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 19 به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «سید وحید موسوی، حمیدرضا کجوری، مهدی شیار و مطهره مهرابی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

برچسب ها: صادرات ، نفت ، ایران
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: