bazarnews

کد خبر: ۶۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
بازارنیوز رصد می‌کند؛
به بهانه صحبت های اخیر همسر حدادعادل در خصوص تاسیس مدرسه برای فرزندش، مدتیست بحث شهریه های نجومی مدارس غیر دولتی بر سر زبان ها افتاده است.

شهریه 9 تا 15 میلیونی مدارس غیرانتفاعی

چندماه پیش رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، شهریه این مدارس را اعلام کرد که بسته به پایه های مختلف، از 9 میلیون تومان شروع شده و تا 15 میلیون تومان ادامه خواهد داشت. البته بر اساس الگوی مصوب وزارت آموزش و پرورش این شهریه شامل سرویس، غذا و لباس دانش آموزان نمی شود. افزایش شهریه ها سبب شد بسیاری از خانواده اعتراض خود را نسبت به این موضوع ابراز کنند.

البته این موضوع برای برخی خانواده هایی که وضع مالی بهتری دارند، چندان مهم نیست. درجه یک بودن مدارس، از هرچیز دیگری برای عده ای مهمتر است.

اردوی فرانسه و آموزش یوگا در برنامه مدارس درجه یک

بر اساس بررسی های صورت گرفته، مدارس غیر دولتی در سه درجه مختلف کیفی، خدمات خود را ارائه می کنند.

مدارس درجه یک مدارسی خاص هستند که با اختلاط دو عنصر قدرت و ثروت تاسیس شده اند. زبان دوم خارجی، یک ورزش تخصصی، شنا و یوگا از مهارت هایی است که در این مدارس آموزش داده می شود. اردوی خارجی و وعده های غذایی مختلف از مواردیست که فقط در چنین مدارسی یافت می شود.

مادر یکی از دانش‌آموزان پایه یازدهم درباره نحوه ثبت نام دخترش در یکی از این مدارس می‌گوید: «ما برای پایه یازدهم 22 میلیون تومان پرداخت کردیم اما با برنامه فوق برنامه‌ای که برخی هایش هم اجباری بود در نهایت هزینه سال تحصیلی دخترم 35 میلیون تومان شد. البته اردوهای خارجی و داخلی هم دارند مثلاً دخترم اردوی فرانسه را شرکت کرد و ما در حدود 50 میلیون تومان هزینه سفر فرانسه را دادیم. البته امسال سفر شیراز هم داشتند که حدود 5 میلیون تومان هزینه کردم. »

شهریه 13 میلیونی کم کیفیت ترین مدرسه غیر انتفاعی

مدارس درجه دو و درجه سه نیز دارای شرایط ویژه ای هستند که البته در قیاس با مدارس درجه یک، حرفی برای گفتن ندارند. کلاسهای روباتیک، مشاعره و استخر با شهریه های 18 میلیونی در مقطع متوسط دوم، شرایطی است که بر مدارس درجه دو حاکم است. در مدارس درجه سوم بسته به ویژگی های یک مدرسه، این مبلغ به 13 میلیون می رسد.

دیدگاه توئیتری ها چیست؟

در همین راستا، عده ای از کاربران توئیتر، واکنش هایی در این باره داشتند که با انتشار چند توئیت به این مسئله دامن زدند.

کاربری با شناسه «عشقالگر» در توئیت خود آورده است: «مادر من یک فرهنگی بازنشسته است، مدیر از خودش برای تعمیر بخاری مدرسه چک می داد تا منت آموزش و پرورش را نکشد!»

شهریه سرسام آور مدارس غیر انتفاعی/ هزینه یک اردوی خارجی 50 میلیون!

 

همچنین «مهدی بهادری» با لحنی کنایه آمیز به صحبت های همسر حدادعادل واکنش نشان داد.

شهریه سرسام آور مدارس غیر انتفاعی/ هزینه یک اردوی خارجی 50 میلیون!

 

کاربری با نام روح الله نیز اعتقاد خود مبنی بر «خصوصی سازی آموزش بعد از رساندن آموزش عمومی به سطح کیفی مطلوب»، را ابراز کرد.

شهریه سرسام آور مدارس غیر انتفاعی/ هزینه یک اردوی خارجی 50 میلیون!

 

شهرام اجتهادی فعال اجتماعی و رسانه ای در توئیت خود با اشاره به شهریه بالای برخی مهدکودک ها و مدارس، آموزش رایگان و همگانی را از حقوق شهروندان و بنیادین بشر دانست.

شهریه سرسام آور مدارس غیر انتفاعی/ هزینه یک اردوی خارجی 50 میلیون!

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: