bazarnews

کد خبر: ۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از ضرر هزار میلیارد تومانی به اقتصاد کشور در بخش لوازم صوتی و تصویری خبر داد.
بازار نیوز - علیرضا جمشیدی پیش از ظهر یک‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل پیشین و جدید تعزیرات حکومتی استان اظهار کرد: در بخش صوتی و تصویری هزار میلیارد تومان عوارض باید پرداخت می‌شد که متأسفانه پرداخت نشد و سبب ضربه زدن به اقتصاد کشور شد.

جمشیدی بابیان اینکه قاچاق کالا و ارز یکی از جدی‌ترین مشکلات تعزیرات حکومتی است، افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر  افزایش تولیدات داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز کمک می کند.

وی بابیان اینکه قاچاق کالا در کشور به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است تصریح کرد: مشکلات فرهنگی، ورود پول‌های کثیف، فساد اداری و بیکاری جوانان و برخی دیگر از مشکلات سبب ایجاد قاچاق در کشور شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به دو میلیون و ٢۰۰ هزار صنف در کشور گفت: این میزان صنف، ٧۵۰ هزار صنف بدون پروانه در کشور در حال فعالیت هستند.

جمشیدی بیان کرد: در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی باید با قاچاق مبارزه کرد.

وی اضافه کرد: به‌منظور جلوگیری از قاچاق کالا، اصناف از عرضه کالای قاچاق باید جلوگیری کنند که در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح ارائه ثبت شکایات مردمی از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: به‌منظور کاهش پرونده‌ها و حضور مردم طرح ثبت شکایات مجازی در دستور کار قرار دارد.

جمشیدی اظهار کرد: مرز جرم از تخلف هنوز در کشور ما از هم جدا نشده است که در این راستا در برنامه ششم توسعه به‌منظور اجرایی شدن این مورد در حال اقدام هستیم.

وی تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری کالای قاچاق از سطح بازار فرصت ۲۰ روزه داده‌شده است تا طی این مدت تمام این نوع کالاها جمع‌آوری شوند.

در پایان این مراسم از زحمات ایرج عزیزی تقدیر و سید جواد سید موسوی به‌عنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی خراسان شمالی معرفی شد.
مهر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: