bazarnews

کد خبر: ۶۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
علی درجانی در جلسه کشاورزی استان با اشاره به اینکه پرورش راتون و کشت دوم محصولات کشاورزی یکی از راهکار‌های مهم افزایش درآمد کشاورزان است، گفت: راتون از مهمترین محصولات کشت دوم برنجکاران است و امروز برداشت این محصول در شالیزار‌های استان به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه راتون برنجی کم هزینه تر و خوش طعم تر از برنج اولیه است، افزود: 76 هزار تن شلتوک راتون توسط شالیکاران گیلانی تولید شد.
درجانی خاطرنشان کرد: گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و در سالجاری محصول راتون در سطحی معادل 80 هزار هکتار کشت شد.
وی ارزش تقریبی راتون برداشت شده را بیش از 760 میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت دوم پرورش راتون نسبت به سال گذشته پنج هزار هکتار افزایش داشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه علاوه بر پرورش راتون، کشاورزان محصولاتی نظیر سبزیجات برگی و غده ای شبدر، گندم،جو، حبوبات و کلزا در سال های اخیر در گیاهان علوفه‌ای نظیر تریتیکاله،خلور و ماشک کشت می کنند، گفت: کشت دوم موجب افزایش بهره‌وری زمین در استان می شود.
وی در ادامه از پرورش پاچ باقلا خبر داد و افزود: این محصول در سطح هفت هزار هکتار از اراضی شالیزاری و پشته استان کشت شده است.
درجانی با بیان اینکه سالانه 23 هزار بهره‌بردار پاچ باقلا را به صورت پاییزه پرورش میدهند که شهرستانهای اصلی تولید کننده پاچه باقلا رشت تالش و ماسال است، پیش بینی کرد: امسال بیش از 25 هزار تن پلیه تر پاچ باقلا به ارزش اقتصادی 200 میلیارد تومان تولید شود. 

برچسب ها: راتون ، گیلان ، برداشت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: