bazarnews

کد خبر: ۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
بورس تهران در دومین روز هفته:
در دومین روز معاملاتی این هفته شاخص بورس تهران توانست کانال ۷۶ هزار واحدی را پشت سر گذاشته و از کانال ۷۷ هزار واحدی بالاتر رود همچنین امروز حجم معاملات عدد قابل قبول تری را شاهد بود.
بازار نیوز -  امروز با آغاز معاملات، دماسنج بازار سرمایه با شیب تندی شروع به افزایش کرد و از کانال ۷۷ هزار واحدی بالا رفت، اما در ادامه با مقداری نوسان نسبت به روز گذشته ۱۷۴ واحد رشد کرد و در تراز ۷۷ هزار و ۸۱ واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با ۲۲ واحد رشد به عدد ۱۴ هزار و ۷۹۶ واحدی رسید، همچنین شاخص آزاد شناور نیز با ۱۹۱ واحد صعود به رقم ۸۵ هزار و ۸۰۶ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص بازار اول ۸۷ واحد صعود کرد و به رقم ۵۳ هزار و ۷۸۳ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار دوم با ۵۸۸ واحد رشد رقم ۱۶۹ هزار و ۴۸۲ واحدی را تجربه کرد.

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۱۵ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار سرمایه ایفا کرد. پس از این نماد سایپا، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تبریز بیشترین تاثیر را در شاخص کل داشتند.

نماد معاملاتی سیمان ایلام امروز با بیش از ۱۵ واحد تاثیر منفی در دماسنج بازار سرمایه بیشترین نقش نزولی را در نوسانات شاخص کل ایفا کرد. بعد از این نماد شرکت ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی ایرانیان و معدنی و صنعتی گلگهر بیشترین تاثیر منفی را در فراز و فرودهای نماگر بازار سرمایه داشتند.

همچنین در گروه خودرویی‌ها نزدیک به ۴۴۰ میلیون سهم به ارزش ۴۹ میلیارد و ۹۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد و در گروه مواد دارویی بیش از ۴۰ میلیون سهم به ارزش ۲۴ میلیارد و ۶۹۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

در گروه قند و شکر که در روزهای گذشته اکثر نمادهایش شرایط مثبتی را تجربه کردند بیش از ۳۱ میلیون سهم به ارزش ۱۱ میلیارد و ۵۴۸ میلیون تومان دادوستد شد. در گروه کانی‌های غیرفلزی نیز امروز شش میلیون و ۵۱۶ هزار سهم به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در معاملات دومین روز این هفته نماد سایپا شاهد بیشترین حجم معاملات بود به‌طوری که در این نماد بیش از ۲۰۵ میلیارد سهم در ۸۸۶۰ نوبت مورد دادوستد قرار گرفت. علاوه بر این بیشترین ارزش معاملات را نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری دارویی تامین به خود اختصاص داد. در این نماد ۱۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم به ارزش ۸۸ میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد.

در دومین روز معاملاتی این هفته نماد معاملاتی شرکت‌های نساجی بجنورد و سیمان شرق بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیسم حراج تک‌قیمتی بازگشایی شدند.  نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان فارس و خوزستان و ماشین‌سازی نیروی محرکه به علت عدم کشف قیمت در روز معاملاتی گذشته بدون محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله بودند.

همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی حق تقدم شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با توجه به پایان پذیره‌نویسی متوقف شدند.

آیفکس امروز ۰.۶ واحد افت کرد و به رقم ۸۲۲.۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۷۴ میلیارد و ۹۳۴ میلیون تومان را تجربه کرد و حجم معاملات فرابورس به بیش از ۲۰۰ میلیارد رسید.

در معاملات امروز بابت پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده شرکت کشتیرانی دریای خزر نماد معاملاتی حق تقدم این شرکت باز شد و محدودیت حجمی خرید در هر سفارش ۵۰ هزار سهم اعلام شد. لازم به توضیح است مهلت پذیره‌نویسی برای این سهم تا سوم آبان ماه سال ۱۳۹۵ می‌باشد و پس از آن نماد حق تقدم شرکت کشتیرانی دریای خزر متوقف خواهد شد.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: