bazarnews

کد خبر: ۶۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
 در نیم ساعت ابتدایی بازار شاخص کل با رشد بیش از 600 واحدی مواجه و در نهایت با افزایش 438 واحدی کانال 307 هزار واحدی را پس گرفت.

تالار حافظ امروز و در واپسین روز معاملاتی هفته سوم آبان ماه با سبزپوشی همه شاخص های اصلی بورس تهران مواجه شد و شاخص کل بازدهی 0.43 درصدی طی این هفته را ثبت کرد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با رشد 438 واحدی در حالی در ارتفاع 307 هزار و 94 واحدی قرار گرفت که نماد گروه مپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت و در مقابل نماد پتروشیمی جم(جم) بیشترین نقش کاهنده را بر دماسنج اصلی بازار ثبت کرد.

شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 117 واحدی در ارتفاع 82 هزار و 273 واحدی قرار گرفت، شاخص کل هم وزن با تقویت 686 واحدی در ارتفاع 88 هزار و 451 واحدی قرار گرفت و شاخص قیمت هم وزن با رشد 458 واحدی رقم 59 هزار و 143 واحدی را به نمایش گذاشت، شاخص آزاد شناور با رشد 573 واحدی در کانال 358 هزار و 39 واحدی تثبیت شد و شاخص بازار اول با رشد 11 واحدی به سطح 222 هزار و 696 واجدی رسید، شاخص بازار دوم نیز با رشد 2276 واحد به رقم 626 هزار و 755 واحدی را نمایش داد.

ارزش معاملات امروز بورس تهران از 1153.9 میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از داد و ستد بیش از 2میلیارد و 226 میلیون برگه سهم طی 320 هزار و 896 نوبت معاملاتی بود.

ترین ها

گروه مپنا (رمپنا) با 128 واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با 90 واحد، توسعه‌ معادن‌ و فلزات‌ (ومعادن)با 60 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 60 واحد و  پتروشیمی مبین (مبین) با 59 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس تهران داشتند و در مقابل نماد پتروشیمی جم (جم) با 105 واحد و ملی صنایع مس ایران(فملی ) با 100 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر اشخص کل بورس تهران ثبت کردند.

7 نماد با بیشترین تقاضا و عرضه

تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر)، سیمان فارس نو (سفانو)، ماشین‌ سازی‌ اراک‌ (فاراک)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه1 (سپاس)، سیمان‌ صوفیان‌ (سصوفی)، آسان پرداخت پرشین (آپ) و صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر (پارند) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه1 (سپاس)، نهادهای مالی بورس کالای ایران (نکالا)، بیمه آسیا (آسیا)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس412)، صندوق سرمایه گذاری ارمغان ایرانیان (ارمغان) و حق تقدم سیمان فارس نو (سفانوح) با صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.

رفت و آمدها

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر(قپیرا)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی سیمان‌ صوفیان‌ (سصوفی1) و سرمایه‌گذاری‌توسعه‌ملی‌ (وتوسم1) لوله‌وماشین‌سازی‌ایران‌ (فلوله1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم سهام شرکت‌ سیمان‌ صوفیان‌ (سصوفیح1) با توجه به توقف نماد اصلی و نیرو محرکه‌ (خمحرکه1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند.

نماد معاملاتی شرکت های ایران ارقام(مرقام)،لوله و ماشین سازی ایران(فلوله)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف بدون محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند.

تکنوتار (تکنو1)، فروسیلیس‌ ایران‌ (فروس1) و ‌گروه‌صنایع‌بهشهرایران‌ (وصنا1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه و نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده شرکت های پارس سویچ(بسویچح)، فنرسازی زر(خزرح)، تامین سرمایه امید(امیدح)، کارخانجات داروپخش(داروح)با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

برچسب ها: بورس ، تهران ، شاخص بورس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: