bazarnews

کد خبر: ۶۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
«سیاوش امیرمکری»  ضمن گرامیداشت روز جهانی الکترونیک هواپیمایی، بیان‌داشت: در حوزه عملیات هوانوردی به خصوص در حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی فعالیت‌ها و اقدامات قابل توجهی صورت می‌گیرد.
وی مهمترین شاخص اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران را تامین ایمنی هوانوردی از طریق نصب و راه‌اندازی، نگهداری و تعمیرات دستگاه‌های کمک ناوبری، تجهیزات ارتباطی و سامانه‌های نظارتی عنوان‌کرد و افزود: کارشناسان و متخصصان این اداره کل تاکنون توانسته‌اند در عملیاتی نگهداشتن تجهیزات مذکور با وجود تحریم‌های جهانی اقدامات بزرگی انجام‌دهند. امروزه با وجود تحریم‌های شدید شاهد ظهور توانمندی‌ها و توان متخصصان صنعت فرودگاهی و هوانوردی در کشور هستیم.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح‌کرد:در مقاطع مختلف و با روش‌های متنوع موفق شدیم نیازهای تجهیزاتی را از منابع خارجی تامین کنیم اما هر چه پیش رفتیم میزان فشار تحریم بیشتر شد و ما را با مشکلات و چالش‌هایی مواجه کرد.
 
امیرمکری ادامه داد: خوشبختانه در بخش پشتیبانی، نگهداری و راهبری تجهیزات گام‌های خوبی برداشته شد.
 
به گفته رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران،  ایمنی اصل اول و مهم در این صنعت است و خوشبختانه امروزه توان داخلی توانسته بخشی از نیازهای ما را برآورده کند.
 
وی خطاب به متخصصان و مدیران این بخش گفت: شما به عنوان یک حلقه مهم در زنجیره تامین ایمنی پرواز، با برقراری ارتباط بین کنترلر و خلبان و فراهم کردن امکان نظارت بر عملیات هوانوردی کشور، نقش مهم و اساسی را در صنعت هوانوردی ایفا می کنید.
 
امیرمکری بر توان تولید کنندگان داخلی در طراحی و ساخت سیستم‌های روشنایی باند اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته در بخشی از تجهیزات مورد نیاز حوزه عملیات هوانوردی موفق شدیم قراردادهایی را برای طراحی و ساخت رادارهای پیشرفته، دستگاه DME و برج موبایل منعقد کنیم.
 
وی از حمایت از پژوهش‌ها و پروژه‌های مربوط به صنعت فرودگاهی و هوانوردی توسط شورای پژوهش‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد.
برچسب ها: صنعت ، فرودگاه ، متخصصان ، تحریم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: