bazarnews

کد خبر: ۶۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
عیسی فرهادی در جلسه هماهنگی ستاد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره­ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: همزمان با ستاد انتخابات استان، فرمانداری تهران هم تمهید مقدمات برگزاری انتخابات باشکوه و قانون مدار را آغاز کرده است. کمیته‌های هم تراز استان در فرمانداری تشکیل و بر اساس وظایف مصوب، اقدامات مربوطه در حال انجام است. بازبینی شعب اخذ رای و جانمایی استقرار شعب جدید به اتمام رسیده است. در شعب بالای 1300 رای، پیش بینی استقرار شعبه جدید صورت پذیرفته است.

وی به شرایط ویژه تهران و تعداد زیاد داوطلبین اشاره کرد و گفت: انتخابات تهران به لحاظ تعداد ثبت نام داوطلبین، شمارش و تجمیع آرا، شرایط خاص و منحصر به فرد خود را دارد. پیش‌بینی می‌کنیم بین 3 تا 5 هزار نفر در حوزه انتخابیه تهران برای انتخابات مجلس ثبت نام کنند. در خصوص سایت ثبت نام فرمانداری تهران هماهنگی‌هایی با مدیریت مجموعه مصلی انجام شده و در صورت تایید نهایی، سایت ثبت‌نام فرمانداری تهران در سوله ورزشی مصلی تهران که در جنب فرمانداری واقع شده، انجام خواهد شد.نرم افزاری برای ثبت نام داوطلبین پیش بینی شده است که در صورت اخذ تایید نهایی از سوی مراجع ذی ربط باعث تسریع کار داوطلبین خواهد شد.

 

فرهادی ادامه داد: فرمانداری تهران وظیفه برگزاری انتخابات اقلیت های دینی را نیز بر عهده دارد که تمهیدات لازم در این رابطه نیز اندیشیده شده است. برای آموزش 43000 نفر اعضای شعب نیز برنامه‌ریزی های لازم انجام شده است و با آغاز تقویم رسمی برنامه انتخابات دوره های آموزشی براساس برنامه ی مدون در مناطق برگزار خواهد شد.

 

فرماندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: اقدام دیگری که در رابطه با امر تسریع فرایند ثبت نام داوطلبان انجام شده حضور نمایندگان ثبت احوال، وزارت علوم، حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی برای بررسی اولیه مدارک ثبت نام شوندگان است که در سایت ثبت نام فرمانداری مستقر و بخشی از فرایند ثبت نام و نقائص احتمالی در زمان ثبت نام به مراجعین اعلام خواهد شد. نکته مهم در خصوص تدابیر و تمهیداتی که تا کنون در فرمانداری تهران اتخاذ شده است همکاری و همراهی سازنده با هیات نظارت در کلیه مراحل اقدامات صورت گرفته است.

برچسب ها: مجلس ، انتخابات ، تهران
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: