bazarnews

کد خبر: ۶۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
ویکا مازوی کومولو، سفیر آفریقای جنوبی در ایران ضمن بیان مطلب فوق به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: در حال حاضر اقتصاد ایران با مشکلاتی روبرو است و با توجه به تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه آمریکا علیه ایران، ایجاد روابط اقتصادی با کشور‌های مختلف برای ایران دشوار است، اما این کشور توانسته به خوبی مشکلات اقتصادی خود را حل کند.
ویکا مازوی کومولو ادامه داد: تحریم‌های آمریکا دلیل توقف صادرات نفت خام ایران به آفریقای جنوبی بود. اما می‌توان با تمرکز بر روی ظرفیت‌های مشترک اقتصادی، افق‌های جدیدی در مناسبات دو کشور ترسیم کرد و امیدوارم در سایر حوزه‌های اقتصادی، ایران و آفریقای جنوبی با یکدیگر همکاری مستمر داشته باشند.
وی در خصوص روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی گفت: بسیاری از بخش‌های اقتصادی ایران هنوز می‌توانند روابط تجاری بین المللی داشته باشند. بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌توانند بستر کار اقتصادی بین دو کشور باشند و صنایع کشاورزی، خودروسازی، دارو، معدنی از جمله بخش‌های مهم تجاری بین دو کشور هستند.
وی با اشاره به رابطه تجاری شرکت ایرانسل و MTN آفریقای جنوبی خاطرنشان ساخت: شرکت MTN آفریقای جنوبی با شرکت ایرانسل وارد سرمایه گذاری مشترک شده است و برای سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور فرصت‌های فراوانی موجود است.
سفیر آفریقای جنوبی در ادامه اظهار داشت: این مشکل که ایران هیچ رابطه بانکی با کشور‌های دیگر ندارد یک مشکل بزرگ برای تاجران و سیستم واردات و صادرات ایران است، اما بازار سرمایه این کشور با ایجاد رابطه با کشور‌های توسعه یافته توانسته گام مهمی را در حل برخی از مشکلات پیش روی خود که ناشی از تحریم‌های یک جانبه آمریکا است بردارد. می‌توان به بورس ایران و نوآوری‌ها و ابزار‌های آن برای پشت سر گذاشتن مشکلات اقتصادی امیدوار بود.
وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد بازار سرمایه ایران یک بازار توسعه یافته است و می‌تواند راه نجات اقتصاد ایران باشد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: