bazarnews

کد خبر: ۶۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
عضو کمیسیون عمران مجلس:
حمید بنایی گفت: نظارت‌های جداگانه دستگاه‌ها نمی‌تواند در کنترل بازار و تنظیم بازار موثر باشد، از این رو راه کار اصلی در این حوزه این است که تمام سازمان‌های نظارتی و اجرایی در قالب یک نهاد فراسازمانی مسئولیت نظارت و کنترل قیمت‌ها را بر عهده گیرد.
گروه اقتصادکلان بازارنیوز: حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت تنظیم بازار توسط دولت برای جلوگیری از افزایش فشار اقتصادی بر مردم، گفت: در شرایط کنونی تنظیم بازار یکی از مسائل بسیار مهم برای کشور محسوب می شود، زیرا تلاطم در این حوزه مستقیم، معیشت مردم را تهدید خواهد کرد.

دولت به درستی نتوانسته بازار را مدیریت کند

در شرایط کنونی قیمت برخی اقلام 10 تا 500 درصد افزایش یافته است، مردم بارها اعلام کرده اند که ما سبد معیشتی نمی‌خواهیم، اما دولت بازار را مدیریت و ساماندهی کند

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت به درستی نتوانسته بازار را مدیریت کند، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی قیمت برخی اقلام 10 تا 500 درصد افزایش یافته است، مردم بارها اعلام کرده اند که ما سبد معیشتی نمی‌خواهیم، اما دولت بازار را مدیریت و ساماندهی کند.

تمام دستگاه ها برای مهار قیمت ها باید به میدان بیایند

وی افزود: امروز تمام دستگاه ها و بخش های اجرایی و نظارتی باید به میدان بیایند و جلوی افزایش افسارگسیخته قیمت ها را بگیرند، البته در چند هفته اخیر بازرسی ها در بازار برای مقابله با سودجویی های احتمالی افزایش یافته است.

نظارت های جداگانه دستگاه ها در کنترل بازار و تنظیم بازار موثر نیست

بنایی ادامه داد: به نظر می رسد که نظارت های جداگانه دستگاه ها نمی تواند در کنترل بازار و تنظیم بازار موثر باشد، از این رو راه کار اصلی در این حوزه این است که تمام سازمان های نظارتی و اجرایی در قالب یک نهاد فراسازمانی مسئولیت نظارت و کنترل قیمتها را بر عهده گیرد.

وی ادامه داد: این نهاد فراسازمانی می تواند توسط سران سه قوه مدیریت شود، البته مصوبات آن باید به اطلاع و تأیید مجلس برسد، از این رو این راه کار می تواند کشور را به صورت یکپارچه در جهت کنترل قیمت ها هدایت کند.

میزان ذخایر کالاهای اساسی در وضعیت قابل قبولی قرار دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس گزارش های مسئولان دولتی، در شرایط کنونی میزان ذخایر کالاهای اساسی در وضعیت قابل قبولی قرار دارد، حال دولت باید بر روند توزیع و فروش این کالاها نظارت کند تا عملا در این رابطه سوء استفاده ای صورت نگیرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: