bazarnews

کد خبر: ۶۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
در حالی که آمریکا و چین در تلاش برای تکمیل مرحله اول انعقاد توافق تجاری میان خود هستند، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت، این کشور قصد دارد در جریان نشست چند روز دیگر سران ائتلاف ناتو در شهر لندن از همپیمانانش بخواهد که از شرکتهای معتمد ارائه دهنده شبکه برای ارتباطاتشان استفاده کنند.

این مقام خاطر نشان کرد: این مساله دارای اولویت خیلی بالایی برای ماست و رئیس جمهور قصد دارد بر این پیام تاکید کند.

آمریکا به همپیمانانش نسبت به استفاده از تجهیزات ارتباطی ساخت شرکت چینی "هوآوی تکنولوژیز" هشدار داده و گفته، تجهیزات این شرکت ممکن است از سوی چین برای امر جاسوسی مورد استفاده قرار بگیرند.

برخی منتقدان در کشورهای غربی، نسبت به قانونی در چین که شرکتهای این کشور را ملزم به همکاری با دولت در حوزه مسائل امنیتی می‌کند اظهار نگرانی کرده و گفته‌اند که این قوانین سبب خواهد شد که شرکتهای چینی از سوی دولت این کشور برای جاسوسی مورد استفاده قرار بگیرند.

با این حال شرکت هوآوی اتهامات مطرح شده از سوی واشنگتن علیه خود را رد کرده است.

مقام آمریکایی مذکور گفت، چین یک چالش را متوجه ناتو ساخته و به دنبال تسلط بر نظم بین‌المللی بنا شده بر قوانین است.

وی خاطر نشان کرد: چین فعالانه در صدد گسترش حضور و نفوذ خود در سراسر جهان از جمله در حوزه مسئولیت ائتلاف نظامی ناتو است.

اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در امضای یک سری لوایح مربوط به حمایت از معترضان در هنگ کنگ و تهدید چین به اعمال تحریم به بهانه نقض حقوق بشر، باعث تشدید تنش بین واشنگتن و پکن شد.

وزارت امور خارجه چین در پی این اقدام دونالد ترامپ، به واشنگتن در خصوص اعمال "تدابیر قدرتمند متقابل" از سوی پکن هشدار داد.

برچسب ها: تهدید ، چین ، ناتو
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: