bazarnews

کد خبر: ۶۲۸۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
معتمد آریا در گفتگویی رادیویی با اعلام درآمد کم بازیگرها، نسبت به فشارهای وارد شده به بازیگران در حوزه مالیات، انتقاد وارد کرد. این در حالیست که مالیات کارگران و کارمندان، پیش از واریز حقوق شان، دریافت می شود.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز : مالیات رکن اصلی درآمد دولت در کشورهای توسعه یافته است. دولت‌ها با افزایش پایه‌های مالیاتی و تلاش برای مبارزه با فرار مالیاتی، منابع مالی مورد نیاز برای پیشرفت جامعه راگسترش میدهند. از این گذشته، اتخاذ سیاست‌های مالیاتی، یکی از راه‌های اساسی برای مدیریت جامعه و جهت دهی به آن است.

هنرمندان و فیلمسازان در کشورهای پیشرو در صنعت فیلمسازی، بر اساس قوانینی که وضع شده اند، به دولت مالیات می پردازند. به گفته کارشناسان، دریافت مالیات از هنرمندان، از ابزاری است که می توان با آن مدیریت صنعت فیلم سازی یک کشور را به دست گرفت. حال آن که بر اساس قوانین مالیاتی کشور، بازیگران و فیلمسازان از پرداخت مالیات معاف هستند.

گفتنی است فاطمه معتمد آریا در هفته گذشته در گفتگوی تلفنی با مجری برنامه رادیوئی «پشت صحنه» از رادیو تهران، گفت: «دستمزدهای میلیاردی از پول‌های بی‌نشان نشات می‌گیرد و این پول‌های بی‌نشان را که ربطی به سینمای ما ندارند را باید بررسی کنند و مالیات آن درآمدها و پول‌ها را بگیرند.»

وی ادامه داد: «سال‌ها است که براساس یک کارشناسی قوی به این نتیجه رسیده‌اند که هنرمندان نه فقط بازیگران سینما و تئاتر، بخشی از تلویزیون و دیگر هنرها، مالیات ندهند. اگر قرار باشد از هنرمندان مالیات بگیرند اتفاقاً این‌ها باید انتهای خط مالیاتی باشند. چون نسبت به مسائل مالی و چرخه‌های مالی که وجود دارد، کم ترین درآمد را بازیگران دارند.»

قابل ذکر است که رئیس دستگاه مالیاتی کشور مدتی پیش طی مصاحبه با اعلام رقم 50 هزار میلیارد تومانی فرار مالیاتی در کشور، از مالیات نپرداختن میلیاردها انتقاد کرد و گفت: «نیمی از میلیاردها مالیات نمی دهند.»

این در حالیست که مالیات کارگران و کارمندان، پیش از واریز حقوق شان، دریافت می شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
1
1
چطور کمترین درامد دارید یه خواندن نوشتن بلدین میلیاردی درامد دارید بازم احساس کمبود می کنید !!
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: