bazarnews

کد خبر: ۶۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
رئیس کل بانک مرکزی:
عبدالناصر همتی اظهار داشت: بانک‌ها در ماه‌های اخیر نیاز نقدینگی کوتاه مدت خود را عمدتا از بازار بین بانکی تامین می‌کنند؛ لذا اضافه برداشت بانک‌ها با بیش از ۴۰ درصد کاهش به رقم بسیار کمتری در مقایسه با رقم آن در یکسال گذشته رسیده است.

گروه بورس،بانک وبیمه بازارنیوز: عبدالناصر همتی طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود چند نکته در خصوص بازار ارز و پول نوشت:

از ابتدای سال علاوه بر تامین بیش از 10 میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی توسط بانک مرکزی حدود 15 میلیارد دلار نیز در چهارچوب سامانه نیما برای واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی و سایر کالاهای ضروری تامین شده است.این روند به امید خدا و با ادامه تلاشهای صادرکنندگان با قدرت تداوم خواهد یافت.

طی دو هفته اخیر به دلایلی که همگان واقفند، انتظارات غیر واقعی در بازار ارز ایجاد و عمدتا در برخی فضاهای دلالی و سفته بازی به آن دامن زده شد. با اطلاعاتی که از توانایی ها،امکانات و ذخائر ارزی کشور و ارز صادراتی دارم، این روند نمیتواند واقعی و پایدار باشد، چرا که تغییر خاصی در متغیرهای کلیدی اتفاق نیافتاده است.

خبر بسیار امیدوار کننده اینکه، بانک ها در ماه های اخیر نیاز نقدینگی کوتاه مدت خود را عمدتا از بازار بین بانکی تامین می کنند. لذا اضافه برداشت بانک ها با بیش از 40 درصد کاهش به رقم بسیار کمتری در مقایسه با رقم آن در یکسال گذشته رسیده است. از مدیران بانکها به خاطر این انضباط مالی و همراهی در اعمال سیاستهای پولی بانک مرکزی که نهایتا در جهت کاهش نرخ تورم است، تشکر میکنم.

بانک مرکزی برخلاف مطالب منتشره، در حال حاضر برنامه ای برای انتشار اوراق مشارکت(ودیعه) ندارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: